چند روش شیک و مدرن برای تزئین اتاق‌ها با چرم

  • تزئین اتاق‌ها با چرم

چند روش شیک و مدرن برای تزئین اتاق‌ها با چرم

از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه مان باشید و با چرم کاربردهای آن در دیزاین و دکوراسیون داخلی خانه آشنا شوید.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

کاربرد چرم در دکوراسیون منزل

چرم با بافت خاص و زیبایش در هر مکانی قابل استفاده بوده و بر زیبایی ظاهری فراتر از انتظارات ما می‌افزاید.
به‌دلیل مقاومت بالا و ظاهر خاصش نسبت به سایر روکش‌ها بسیار گران‌تر است. از آنجایی‌که چرم را به‌راحتی می‌توان تمیز کرد و ضد لک و ضد آب است و حتی بوی نامطبوع را به خود نمی‌گیرد، طی سال‌های اخیر از اهمیت زیادی برخوردار شده است.
از آنجایی‌که استفاده از چرم طبیعی بسیار هزینه‌بر و گران تمام می‌شود می‌توانید از نوع مصنوعی استفاده کنید که قیمت کم‌تری دارد.
تنها تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی در این است که نوع مصنوعی از مواد شیمیایی تولید می‌شود و هنگامی که آن‌را لمس می‌کنید احساس چرم واقعی را نخواهید داشت. در عین‌حال با استفاده از چرم مصنوعی نیز می‌توانید با هزینۀ نسبتاً کم دکوراسیونی خاص را محیط خود هدیه دهید.

چرم در لوازم و اکسسوری های منزل

می‌توانید در تمام اتاق‌ها و جزئیات دکوراسیون از چرم استفاده کنید. می‌توان برای ایجاد مکانی زیبا و درخشان از اکسسوری‌ها و مبلمان چرمی استفاده کرد یا یک پاف چرمی در گوشه‌ای از اتاق قرار داد تا تغییر زیبا و شیکی ایجاد کرد و خاص بودن را به فضا بخشید.
برای ‌مثال اگر در منزل اتاقی برای مطالعه و تماشای فیلم یا اتاق مهمان دارید، با استفاده از لوازم و مبلمان چرمی، دکوراسیونی زیبا را به فضا بخشید و در عین‌حال احترام و ارزش مهمان را نیز به او یادآور خواهید شد.
با استفاده از یک میز جلو مبلی چرمی در اتاق، استفاده از زیر بشقابی چرمی روی میز غذا خوری و استفاده از وسایل چرمی روی میز تلویزیون می‌تواند فضایی خاص و شیک داشته باشید.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

چرم را می‌توان در تمام نقاظ خانه بکار برد و از لحظۀ ورود به خانه تحت تأثیر زیبایی آن قرار گرفت.

همۀ ما عاشق ترکیب چرم با مبلمان و دکور فضای خانه یا کار مان هستیم. اما چرا؟
زیرا استفاده از چرم در دکوراسیون به فضای موردنظر مان کیفیت، گرما و شخصیت می‌بخشد. لازم به ذکر نیست که چرم یک مادۀ طبیعی با بافتی محبوب و رنگ‌های بسیار متنوع است.
تمام وسایل چرمی خاص و منحصربه‌فرد هستند. بافت مبلمان چرمی می‌تواند بسیار براق و مسطح یا مات و غیرمسطح باشند – یا این‌که یک‌چیزی این بین. چرم همچنین تنوع زیادی در رنگ دارد. تونالیتۀ رنگ چرم‌های طبیعی از روشن تا تیره است، اما به رنگ‌هایی مانند مشکی، سفید و سرمه‌ای نیز وجود دارند. پایان کار هرچه که باشد، یک سَبک چرمی به‌دلیل ماهیت ارگانیکی که دارد گرما یا ظرافت را به فضا می‌بخشد.

طول عمر چرم

چرم همچنین بسیار با دوام است. زمانی‌که به‌درستی از آن مراقبت شود، عمری بسیار طولانی خواهد داشت و حتی وقتی سال‌ها از عمرش بگذرد بازهم زیباست.
با گذر زمان، خراش و ساییدگی‌هایی جزئی روی چرم پدید می‌آیند و برخی از قسمت‌های چرم کاملاً کهنه و خراب خواهد شد.
این نشانه‌های پیر شدن یا عمر طولانی چرم را «پتینه» می‌نامیم که درواقع، اگر عاشق ظاهری رنگ‌ورو رفته یا ایده‌های دکوراسیون دست‌نخوره و قدیمی هستید، بسیار عالی است.
پتینه بافت و عمق را برای فضای شما به ارمغان می‌آورد – برای خانه‌هایی که حیوان خانگی و بچه در آن باشد بسیار مناسب است. هر خراش و ساییدگی جدیدی در هم آمیخته شده و موی حیوانات خانگی به چرم نمی‌چسبد، پس به‌راحتی تمیز می‌شود.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

چرم برای تمام سبک ها

چرم همچنین با تمام انواع سَبک‌ها ست می‌شود، پس حتی اگر سبک چیدمان و دکور فضای شما در طول زمان تغییر کند، احتمالاً وسایل چرمی با سَبک جدید هم‌خوانی خواهند داشت.
موضوع نحوۀ استفاده از چرم و همچنین تنالیه و پنیته است. اگر با چرم واقعی راحت نیستید، مبلمان‌هایی ساخته شده از چرم مصنوعی به‌همین خاطر در بازار وجود دارند!
هنوز هم کنجکاوید تا نحوۀ تزئین خانۀ خود با طراحی چرمی را یاد بگیرید؟
همراه مان باشید و صرف‌نظر از این‌که سَبک چیدمان خانۀ تان چیست، با 15 روش برای دکوراسیون با چرم آشنا شوید.

استفاده از انواع مبلمان چرمی

در اینجا چند مورد از مبلمان چرمی که دکور خاص و زیبایی را به اتاق یا خانۀ شما هدیه می‌کنند معرفی خواهیم کرد.
برای داشتن دیزاین شیک و راحت برای اتاق‌های پذیرایی و نشیمن، استفاده از ست مبلمان چرم را به شما توصیه می‌کنیم تا ظاهری چشم‌نواز را به فضای خانه هدیه کرده و با ترکیب رنگ‎های تیره و روشن فضایی لوکس و مجلل را داشته باشید.
ست مبلمان چرمی، هم به‌تنهایی و در ترکیب با انواع مواد دیگر مانند چوب بسیار شیک بوده و زیبایی خاصی دارد.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

کاناپۀ چرمی

کاناپۀ چرمی یک روش بسیار عالی برای ایجاد محیطی شیک در اتاق نشیمن شماست.
ازآن‌جا که کاناپه کانون اتاق نشیمن است، انتخاب نوع چرمی آن مردم پسند بوده و به شما درتعریف فضا کمک خواهد کرد.
کاناپه‌های چرمی ظاهری متمایز داشته و احساسی متفاوت‌تر از کاناپه‌های تشک‌دوزی شده را به‌ شما می‌دهند زیرا لغزنده‌تر و خُنک‌تر هستند.
مبلمان چرمی در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند. کاناپه‌های چرمی قهوه‌ای رنگ، با پرداخت قهوه‌ای تنباکوئی یا زین مانند، بسیار رایج اند. اما در رنگ‌های سفید، مشکی خاکستری و حتی رنگ‌های گرم مانند آبی، سبز یا قرمز نیز موجود هستند!
این کاناپه‌ها گران‌تر از نوع تشک‌دوزی شده اند ، اما به‌دلیل کیفیتی که دارند عمری طولانی نیز خواهند داشت.

چهارپایه‌های کوتاه چرمی

ضمن این‌که این نوع چهارپایه، فضایی شیک و لوکس به محیط خانه می‌دهد، نوعی مبلمان ارزش‌مند دورۀ عثمانی است که برای خانه‌های دارای فرزند جایگزین خوبی برای میز قهوه بوده و می‌توانید پاهای خود را روی آن گذاشته و استراحت کنید.
اگر آسیبی به این نوع چهارپایه برسد، اضلاً به‌راحتی قابل تعمیر نیستند. مانند همۀ چرم‌های باکیفیت، یک چهارپایۀ چرمی نیز در طول زمان به پتینه تبدیل می‌شود. درنتیجه، خراش، ساییدگی و فرورفتگی‌های جزئی در آن تنها بر ظاهر تاریخی آن می‌افزاید.
تنوع رنگی این چهارپایه‌ها بالاست، اما در رنگ قهوه‌ای طبیعی بیش‌تر یافت می‌شوند، رنگی که چند منظوره است و با همه چیز ست می‌شود.
این چهارپایه‌ها با انواع کاناپه و صندلی هم‌خوانی داشته و درنتیجه، نگران ست کردن آن‌ها با سایر مبلمان خانه خود نباشید. درعوض، برای ایجاد کانتراست و تضاد استفاده از این نوع چهارپایه را به شما توصیه می‌کنیم.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

صندلی راحتی چرمی

صندلی راحتی چرمی مهم نیست چه شکلی باشد، یک صندلی راحتی چرمی هیچ پایانی نخواهد داشت. این مادۀ نرم به‌معنای یم صندلی چرمی راحت است و با انواع و اقسام سبک‌های طراحی داخلی هم‌خوانی دارد. اگر به‌خوبی از آن مراقبت کنید، سالیان سال شما را همراهی خواهد کرد، و حتی وقتی به پتینه تبدیل شود، بسیار زیباتر نیز جلوه خواهد کرد. صندلی‌های چرمی همراه با بالش در انواع رنگ و بافت بسیار زیبا به‌نظر می‌رسند.

صندلی بافته‌شده از چرم

اگر به‌دنبال چیزی فراتر از یک صندلی راحتی چرمی هستید، صندلی بافته‌شده از چرم را امتحان کنید.
بسیار شیک و لوکس است و ظاهری مدرن و شیک را به فضای خانه تان می‌بخشد. این صندلی از چرم بافته شده است و شبیه تندیسی ارزش‌مند است.
غالباً با گذر زمان فرسوده و شُل می‌شوند.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

نیمکت چرمی

نیمکت چرمی با سادگی که دارد زیبایی را به خانه شما هدیه می‌کند، زیرا تنها کوسن این صندلی از چرم است و معمولاً پایه‌های فلزی یا چوبی دارد. استفاده از این نوع نیمکت راهی بسیار عالی برای دکور و تزئین خانه با چرم است. این نوع نیمکت بسیار بادوام بوده وبا سبک‌های مختلفی هم‌خوانی دارند.
می‌توانید برای هر بخش از خانه از آن استفاده کنید، پایین تخت یا در راهرو به‌عنوان میز قهوه یا یک صندلی اضافی در اتاق نشیمن! بسته به جایی که از آن استفاده خواهید کرد، تنالیتۀ رنگی مختلفی را نیز می‌توانید استفاده کنید تا در تضاد یا تطابق با سایر اِلمان‌های فضایی باشد که نیمکت در آنجاست.
اگر به‌دنبال چیزی فوق‌العاده خاص هستید، چرم دور دوز یا دارای شیارهای کبریتی را انتخاب کنید به‌دنبال نیمکتی با پایه‌های خاص و شیک باشید.

صندلی چرمی غذاخوری

این صندلی‌ها بافتی متفاوت را به اتاق غذاخوری شما عرضه می‌کنند.
کمی سخت به آن‌ها عادت می‌کنید اما با گذر زمان نرم‌تر و راحت‌تر خواهند شد. مشکی و قهوه‌ای زین مانند دو رنگ بسیار رایج هستند.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

صندلی چرمی میزکار

استفاده از این نوع صندلی برای دفتر کار منزلتان بسیار شیک است. بافت و گرمای خاصی را به فضای شما می‌بخشد و درحالی‌که بسیار بادوام است و از مُد نمی‌افتد، سَبکی بسیار عالی را ایجاد خواهد کرد.
عمر طولانی این صندلی‌ها به شما ثابت می‌کند هزینه‌ای که بابت خریدشان پرداخت کردید ارزشش را داشته ‌است.
ساعات طولانی کار کردن را با نشستن روی روکش نرم چرمی برای خود راحت‌تر کنید. چرم در انواع رنگ‌ها ارائه شده و صندلی‌های اداری چرمی در طیف گسترده‌ای از سَبک‌ها در بازار موجود هستند، پس به‌راحتی با هر سَبک اداری هم‌خوانی دارند.

قفسۀ چرمی مجلات

یکی از راه‌های افزودن وسایل چرمی برای دکور خانه، استفاده از قفسه‌های چرمی مخصوص نگهداری از مجلات است.
این نوع قفسه‌ها که دوام زیادی نیز دارند با تمام انواع وسایل چرمی دیگر هم‌خوانی دارند و حتی می‌توان به‌تنهایی و به‌عنوان یک سَبک خاص از اتاق از آن‌ها استفاده نمود.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

چهارپایه‌های تاشو چرمی

چهارپایه‎‌های تاشو چرمی برای استفاده در اتاق خواب یا هر جای دیگری که به یک صندلی چرمی کوچک نیاز دارید، بسیار عالی هستند.
معمولاً پایه‌‌های این چهارپایه‌ها فلزی است که با چرم نشیمن‌گاه بسیار جلوۀ زیبایی دارد.

صندلی کوسنی چرمی

این نوع صندلی همه‌کاره ئ درعین حال بسیار راحت و زیبا هستند، به‌راحتی قابل جابجایی بوده و برای اهداف مختلف در منزل کاربرد دارند.
می‌توان به‌عنوان گزینه‌ای برای نشستن، زیرپایی راحت، یا اگر دو تا باشند یک صندلی دونفرۀ کوچک یا جایگزینی برای میز قهوه از آن‌ها استفاده نمود.
این صندلی‌ها لبۀ تیز و گوشه‌های بُرّنده نداشته و برای استفاده در خانه‎هایی که کودک و حیوان خانگی دارند بسیار بادوام هستند. با گذر زمان نرم‌تر شده و در انواع رنگ‌ها (تیره و روشن) عرضه می‌شوند

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

اشکاف یا قفسۀ جلو چرمی

این نوع قفسه‌ها را نیز می‌توان برای افزودن چرم در دکور و دیزان منزل استفاده کرد، با دوام هستند و تنوع رنگی زیادی دارند.

چهارپایۀ چرمی جلو پیشخوانی (جلو اُپنی)

این نوع صندلی یا چهار پایه را مقابل میز بار یا پیشخوان و اُپن خود بگذارید.
بسیار با دوام هستند و در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند، نشیمن‌گاه چرمی با گذر زمان کهنه می‌شود و ممکن است رنگ شلوار به چرم منتقل شود.
یک نکته را در نظر داشته باشید که به‌دلیل ظاهر و پایه‌های بسیار بلند این نوع صندلی باید قبل از خرید از هم‌خوانی آن با سایر وسایل اتاق یا منزل خود اطمینان حاصل کنید تا نمای زیبایی را به شما هدیه دهند.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

قاب یا سرتخت چرمی

استفاده از این نوع قاب یا سرتخت ضمن زیبایی که به فضای اتاق خواب شما می‌دهد، راحتی بسیار زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد مخصوصاً در زمان تماشای تلویزیون یا خواندن و مطالعه کردن، گردن و سر خود را به جایی نرم و راحت تکیه می‌دهید.

بالش‌های چرمی

می‌توانید در اتاق نشیمن یا اتاق خواب از این نوع بالش استفاده کنید، تنوع رنگی، شکل و سَبک زیادی دارند، در ابتدا ممکن است سفت باشند اما پس از مدتی نرم شده و باید به آن عادت کنید.

تزئین اتاق‌ها با چرم
تزئین اتاق‌ها با چرم

استفاده از چرم برای پوشش دیوار

به‌غیر از مبلمان و اکسسوری‌ها، چرم را می‌توان برای تزئین دیوارها نیز بکار برد، تا دکوراسیونی طبیعی و چشم‌گیر را عرضه کرد. با استفاده از دیوار پوش‌های چرمی می‌توانید برای اتاق خواب یا پذیرایی می‌توانید این فضاها را به مکانی مجلل و شیک تبدیل کنید.
می‌توان رنگ چرم دیوار پوش را با توجه به نمای ظاهری اتاق و رنگ‌ها و سایل موجود در آن سِت کرد.
به‌علاوه نصب دیوار پوش‌های چرمی بسیار آسان است و به‌عنوان عایق صوتی و حرارتی در ابعاد، اندازه‌ها، رنگ، طرح و مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند.

استفاده از کف‌پوش‌های چرمی

استفاده از انواع کف‌پوش‌های چرمی از یک پادری کوچک برای سالن پذیرایی گرفته تا قالی و قالیچه‌های تهیه شده با انواع چرم طبیعی و مصنوعی در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف نه تنها زیبایی را به فضایی می‌دهد که در آن از این نوع کف‌پوش استفاده می‌کنید، بلکه همچنین زمانی‌که پای خود را روی آن حس کنید احساس آرامش و راحتی در شما برانگیخته می‌شود.

تزئین اتاق‌ها با چرم

5/5 - (1 امتیاز)
تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز دکوراسیون داخلی می باشد .