• طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

در حال حاضر افراد برای ساخت خانه های شان و حتی بازسازی فضا های قدیمی خود، توجه زیادی به نحوه طراحی و دکوارسیون داخلی آن دارند.
افرادی که به دنبال ایجاد تفاوتی قابل ملاحظه در استایل خانه خود هستند، با بهره مندی از هنر و ایده های متنوع طراحی داخلی، فضای ایده آل و باب میل خود را می سازند.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک

حتی گستردگی ایده های موجود در برخی مواقع سبب می شود که برخی افراد هر چند مدت یک بار برای ایجاد تغییری در سبک و استایل خانه شان اقدام کنند.
این امر با وجود پیشرفت های صورت گرفته در حوزه تکنولوژی طراحی داخلی و انواع نرم افزار های موجود در این خصوص به مراتب راحت تر و سریع تر نیز می شود.
اما در زمان انتخاب در بین سبک های مختلفی که برای طراحی داخلی وجود دارد، تمایل بالایی نسبت به سبک کلاسیک دیده می شود.
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک به نوعی به نظر می رسد که تمایل افراد را به سمت تجمل گرایی بیش تر نشان می دهد. اما چرا؟
برای بررسی این سوال و نحوه استفاده از این سبک برای طراحی داخلی بهتر است ابتدا سبک کلاسیک را بیش تر بشناسیم.

سبک کلاسیک از کجا منشا می گیرد؟

این سبک و مفهوم کلاسیک در طراحی داخلی به دوره رومیان و یونان باستان باز می گردد. در نتیجه همان طور که از نام این سبک نیز می توان متوجه شد، سبک طراحی داخلی کلاسیک ریشه در فرهنگ و گذشته دارد و از ان زمان الهام گرفته است.
این الهام گیری از دنیای باستان، بیش از این که رنگ و بوی قدیمی بودن بدهد، به سمت تجلل و شکوه پیش می رود. شاید به نوعی ردپایی از شکوه دوران روم باستان را با خود همراه دارد.
حتی در مواردی مشاهده می شود که افراد ثروتمند بیش تر از این سبک استفاده می کنند و تمایل به طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک دارند.
در نتیجه بر خلاف برخی تصورات که فکر می کنند سبک کلاسیک یک سبک کهنه و فرسوده است و دیگر توان رقابت با استایل های امروزی و مدرن را ندارد باید گفت که واقعیت کاملا برعکس این موضوع بوده و محبوبیت این سبک روز به روز در حال افزایش است.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک چه احساسی را منتقل می کند؟

در کنار مجلل بودن و شکوه بی نظیری که این سبک در خانه پیاده می کند، این سبک از طراحی داخلی بر اساس یک بیس اولیه، تعادل و هماهنگی و یک هارمونی عالی پایه گذاری شده است.
به این ترتیب زمانی که در خانه ای هستید که با سبک کلاسیک طراحی و چیدمان شده است، احساس وقار و امنیت و اعتماد به نفس بالا می کنید.
این طور به نظر می رسد که در خانه هایی با سبک کلاسیک حس باور و غلبه بر فضای اطراف غالب شده و احساس می شود. بیش تر افرادی که طراحی خانه به سبک کلاسیک را دنبال می کنند، به شدت به فرهنگ و تمدن گذشته علاقه دارند و به نوعی دنبال احساس رایج دوران با شکوه قبل هستند.

دیگر ویژگی ها

لوکس بودن، مجلل تر بودن، شیکی و جذابیت بالا از مشخصه های این سبک است و به همین دلیل افرادی که به دنبال فضایی لوکس تر هستند، به دنبال پیاده سازی سبک کلاسیک در خانه خود می باشند.
در کنار افرادی که راغب به استفاده از این سبک در خانه خود هستند، به نظر می رسد طراحان داخلی نیز تمایل زیادی به استفاده از سبک کلاسیک داشته باشند.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک چه مشخصه هایی دارد؟

اولین چیزی که در طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک به چشم می خورد، حذف کامل المان های مدرن و امروزی است.
به جای این موارد، به وفور می توانید کاراکتر های سنتی را در این سبک دنبال کنید. از این شاخصه ها در تمامی فضا های خانه استفاده می شود.
برای این که بتوان سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک را از مابقی سبک های موجود در طراحی داخلی تمیز داد، درک درست مفهوم و ایده ای که پشت این سبک پنهان شده است اهمیت بسیار زیادی دارد.
در واقع مشخصه بارز این سبک، استفاده از تمامی متریال و سبکی است که در تمدن گذشته روم و یونان از ان استفاده می شد. در واقع از آن متریال بهره گرفته شده و با الهام گیری از تمام آن ترکیبات و سبک ها، ایده ها پیاده می شود.

رنگ های مورد استفاده در سبک کلاسیک

رنگ های مورد استفاده در این سبک برگرفته از سبک های مورد استفاده در آن دوران است.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

متریال مورد استفاده در سبک کلاسیک

متریال مورد استفاده در کف و سقف خانه، نحوه برش و دیزاین ستون ها، نوع متریال استفاده شده در مبلمان ها و مدل آن ها و مواردی از این قبیل همگی برگرفته از سبک کلاسیک گذشته است.

دیگر مشخصه های طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

از دیگر مشخصه های طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک، نوع طراحی اتاق ها، سالن ها و دیگر بخش های خانه است.
سالن هایی که به سبک کلاسیک طراحی می شوند معمولا دارای نقاط کانونی بزرگ هستند.
از دیگر موارد مشابه می توان به شومینه های بزرگ، راه پله های بزرگ و چشم گیر و استفاده از میز ها و لوستر های بزرگ از دیگر مواردی است که در خانه هایی با این سبک به عنوان نقطه کانونی قابل مشاهده به چشم می خورد. در ادامه به جزئیات طراحی به سبک کلاسیک می پردازیم.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

طراحی سالن های خانه در سبک کلاسیک چه مشخصاتی دارد؟

همان طور که گفته شد، سالن ها در خانه ای با این سبک به صورت گسترده و با نقاط کانونی بزرگ طراحی شده اند.
ایده ای که پشت یک سالن با سبک کلاسیک وجود دارد، القای حس تقارن کامل است.
در واقع اگر اتاقی با این سبک از طراحی را از وسط برش بزنید، یک نیمه اتاق دقیقا منعکس کننده نیمه دیگر آن خواهد بود.

سالن هایی با سبک کلاسیک

سالن هایی با سبک کلاسیک باید از هر لحاظ بی عیب و نقص باشند و همه چیز بر اساس یک الگوی مشخص و به بهترین شکل ممکن در آن قرار داده شود.
از نورپردازی گرفته تا استفاده از تصاویر و تابلو هایی که در اتاق خواب قرار می گیرند، همه چیز باید منظم و به صورت منحصر به فرد چیده شده باشد.
نحوه چیدمان مبلمان، فرش هایی که استفاده می شود، هارمونی رنگی فضا، منحصر به فرد بودن و مجلل بودن پرده هایی که در سالن استفاده می شود، نوع گچ بری و ساختار ستون های سازه، لوازم و وسایل لوکس دکوری مورد استفاده در فضا و مواردی از این قبیل همگی با الهام گرفتن از سبک کلاسیک به صورت منحصر به فردی دیزاین و طراحی شده اند.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

طراحی اتاق خواب ها در طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

در طراحی داخلی اتاق خواب به سبک کلاسیک نیز یکسری اصول و مشخصه ها باید به دقت رعایت شده و دنبال شود.
مهم ترین شاخصه در طراحی اتاق خواب هایی با این سبک، توجه به نور فضا است. نوع نورپردازی در این اتاق ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
معمولا طراحی به نحوی است که نور ورودی به اتاق قابل کنترل بوده و در حالت عادی فضای اتاق تاریک و دنج باشد.
با این حال باید بتوان در صورت لزوم نور طبیعی اتاق را افزایش داد و فضا را روشن کرد. در اتاق خواب هایی با سبک کلاسیک از تعداد بسیار زیاد تری پنجره استفاده می شود و کنترل زیادی روی نور فضا وجود دارد.

ویژگی منحصر به فرد اتاق خواب کلاسیک

چیزی که اتاق خواب هایی با طراحی کلاسیک را از دیگر اتاق ها متمایز می کند، نوع چیدمان وسایل در این اتاق ها و وسایلی است که در آن استفاده می شود.
تخت خواب، فرش، وسایل دکوری، رنگ آمیزی اتاق، مدل و طرح پرده استفاده شده و مواردی از این قبیل با الهام گیری از سبک کلاسیک و مجلل در این فضا ها به کار برده می شود.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

نوع متریالی که در طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک استفاده می شود

در این سبک از طراحی داخلی گچ بری های منحصر به فرد و بسیار تمیز و زیبا بسیار محسوس است.
معمولا از سنگ مرمر برای قسمت های مختلف خانه از جمله طراحی شومینه استفاده می شود.
سنگ های خاص و برش خورده در الگو های به خصوص در قسمت های متفاوت خانه به چشم می خورد. ستون ها و دیوار های این خانه ها و سقف خانه های کلاسیک دارای گچ بری هایی هنرمندانه هستند.

متریال کف پوش

نکته قابل توجه دیگر، متریالی است که برای کف پوش ها و سقف خانه استفاده می شود.
متریال استفاده شده در کف خانه نیز از چیزی که در دیزاین خانه های کلاسیک روم و یونان باستان استفاده می شد، دور نیست و از همان متریال مشابه استفاده می شود.
استفاده از پارکت های چوبی، دیوار پوش های چوبی و پارچه ای، استفاده از کف پوش های سنگی، سنگ مرمر و … از جمله عمده متریال هایی است که برای کف خانه مورد استفاده قرار می گیرد.
با قرار دادن تخته سنگ ها و سنگ مرمر در قالب یک الگوی هندسی به خصوص، می توان ظاهر منحصر به فردی را به فضا بخشید.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
پارچه ها

متریال مهم دیگری که در طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک به آن توجه ویژه ای می شود، پارچه های مورد استفاده در دیزاین و چیدمان وسایل است.
در خانه هایی با این سبک به میزان زیادی می توان ردپای پارچه های لوکس ابریشمی، مخمل، پارچه های کتانی و بادوام و مواردی از این قبیل را برای ایجاد یک تم کلاسیک مشاهده کرد. پارچه مخمل یک مشخصه بارز در مبلمان و پرده های خانه هایی به سبک کلاسیک است.

وسایل و اکسسوری های مورد استفاده در خانه هایی با سبک کلاسیک

نکته قابل بحث دیگر در سبک کلاسیک، مدل وسایل و اکسسوری هایی است که در خانه هایی با این سبک مورد استفاده قرار می گیرد.
مبلمان مورد استفاده در خانه هایی با این سبک، معمولا از جمله مبلمان های سلطنتی و لوکس با پارچه های مخمل و دسته های تماما استیل است. مبلمان ها بیش تر ساختاری مستطیلی شکل دارند.
لوازم و اکسسوری های مورد استفاده در این خانه ها معمولا از نوع عتیقه های گران قیمت و با طرح های قدیمی است و ظاهری خاص دارد.
عکس و تابلو های نفیس، فرش هایی با طرح های سنتی و دست بافت، پرده هایی شیک و مجلل از جمله شاخصه های بارز خانه هایی با سبک طراحی کلاسیک هستند.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک
دیگر اکسسوری ها

درب و پنجره ها دارای خطوطی واضح و برش هایی منظم بوده و ساختاری سلطنتی و کلاسیک دارند. استفاده در تابلو فرش روی دیوار هایی با پوشش متناسب با کل فضا، از دیگر ویژگی های دکوراسیون و چیدمان خانه در این سبک است.

نکته قابل توجه دیگری که در خانه هایی با سبک کلاسیک به چشم می خورد، استفاده از لوستر های بزرگ و مرکزی و دارای کریستال های تراش خورده و چشم گیر است.
معمولا در مرکز سالن های خانه هایی با این سبک، یک لوستر کریستالی بسیار چشم گیر خودنمایی می کند و روشنایی فضا را ارائه خواهد داد.

تخت خواب اتاق خواب خانه هایی با سبک کلاسیک

تخت خواب های مورد استفاده در اتاق خواب های خانه هایی با سبک کلاسیک، معمولا تخت هایی بزرگ، از جنس چوب و دارای تاج های مجلل و بلند هستند.
این تاج ها به واسطه برش ها و طرح های منبت کاری و معرق کاری که روی آن ها زده شده است، ظاهری مجلل تر، لوکس تر و کلاسیک دارند.
روتختی ها نیز معمولا از جنس ابریشمی یا مخمل درجه یک هستند و الگو های به خصوصی در آن ها دیده می شود.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

در طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک از چه طیف رنگ هایی استفاده می شود؟

رنگ هایی که در خانه هایی با طراحی کلاسیک دیده می شوند، معمولا از دل طبیعت الهام گرفته شده اند. رنگ هایی مانند آبی تیره، قهوه ای، خاکی، کرم، سبز و شیری و سفید از جمله رایج ترین رنگ هایی است که در فضا های کلاسیک به چشم می خورد و مورد استفاده قرار می گیرد.
رنگ اصلی و مرکزی در خانه هایی با سبک کلاسیک معمولا سفید است.
خصوصا سقف خانه هایی با این استایل معمولا سفید رنگ است. در کنار این رنگ، از دیگر رنگ ها برای ایجاد یک تضاد منحصر به فرد و یک هارمونی رنگی خاص در فضا ها استفاده می شود.

هارمونی رنگی در طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

از طرفی از آن جایی که بیش تر وسایل مورد استفاده در این خانه ها از جنس چوب است، رنگ چوبی نیز در این هارمونی زیاد به چشم می خورد.
معمولا برای افزایش جذابیت فضا ها، از ترکیب متضاد رنگ ها در مکان های مختلف خانه استفاده می شود.
علاوه بر این، انتخاب رنگ تا حدود زیادی به متراژ و میزان نور این خانه ها بستگی دارد.
برای ایجاد هارمونی رنگی و تضاد مورد نیاز برای این فضا، از ستون هایی با ساختار رومی، گلدان های بزرگ با رنگی منحصر به فرد و فرش هایی با هارمونی رنگی کلاسیک استفاده می شود.
ترکیب تمام این متریال و رنگ ها در کنار هم، فضایی کلاسیک و در عین حال مجلل را در طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک ایجاد خواهد کرد.

طراحی داخلی خانه به سبک کلاسیک

5/5 - (1 امتیاز)
تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز دکوراسیون داخلی می باشد .