معرفی سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

  • سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

معرفی سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

درست مانند سبک های متفاوت غذا، آداب و رسوم زندگی و زبان و مواردی از این قبیل، در حوزه طراحی داخلی نیز معمولا کشور ها سبک و استایل مخصوص به خود را در طراحی و دکور خانه های شان دنبال می کنند.
در این میان کشور فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طراحی داخلی به سبک خانه های فرانسوی، با مشخصه های منحصر به فردی از دیگر استایل ها متمایز می شود.
زمانی که به فرانسه و شهر های حومه آن فکر می کنید، قطعا منظره ای از مزارع گل های لوندر در زیر تشعشعات آفتاب درخشان در نظر می آید. در واقع همین مشخصه را باید در سبک خانه های فرانسوی نیز دنبال کرد.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
طراحی داخلی اروپایی کانتری

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری نیز یکی از سبک های پر طرفدار اروپایی است که خانه هایی با طراوات و پر از شادی و آرامش را ارائه می دهند.
این خانه ها اساس ظرافت و لوکس بودن را با دنیایی از آزادی و آرامش ترکیب می کنند و فضایی منحصر به فرد را برای زندگی فراهم می کنند.
این فضای زیبا البته در دو حالت لوکس و کانتری دیده می شود که بنا به سلیقه و سبک زندگی افراد انتخاب می شود. برای آشنایی بیش تر با این سبک، بهتر است به بررسی شاخصه های کلی این استایل طراحی و ویژگی های بارز آن بپردازیم.

سبک طراحی داخلی فرانسوی به چه صورت هایی دیده می شود؟

استایل ها و ایده هایی که در خانه های فرانسوی دیده می شود را می توان در سبک های قدیمی و جدید دنبال کرد.
حتی در مواردی، استایل های جدید تر و قدیمی تر با هم ادغام شده اند و هر دو مشخصه را می توان در طراحی داخلی یک خانه فرانسوی مشاهده کرد.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

انواع سبک خانه های فرانسوی

به صورت کلی اما سبک های استفاده شده در خانه های فرانسوی به دو دسته عمده تقسیم می شوند.
برخی از استایل ها که برگرفته از خانه های قدیمی و روستایی است، به سبک طراحی فرانسوی کانتری شناخته می شوند. این سبک را بیش تر می توان در خانه های حومه شهر و خانه هایی که در فضای مزرعه و طبیعت ساخته می شوند دید.
در مقابل این سبک، برخی از خانه های فرانسوی، بر اساس سبک فرانسوی مدرن ساخته و طراحی شده اند و در دکور و چیدمان آن ها می توان ردپای مدرن بودن را دنبال کرد. قطعا از این سبک نیز بیش تر در خانه های شهری استفاده می شود.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری به صورت کلی چه مشخصاتی دارد؟

سبک پیاده شده در خانه های فرانسوی، متشکل از مجموعه ای بی نظیر از ویژگی های متعدد، مکمل و حتی به نوعی متمایز و متضاد است.
رویکردی که در طراحی و دکور این خانه ها دنبال می شود، بیش تر از خانه های دنیای قدیم فرانسه الهام گرفته شده است.
به نوعی می توان گفت با وجود این که عناصر متعددی وجود دارد که سبک دکور و طراحی خانه های فرانسوی را متمایز می کند، اما به صورت اختصاصی استفاده از استایل های روستایی و برگرفته از دنیای قدیم، برجسته ترین شاخصه این خانه ها است.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری برای کجا مناسب است؟

این سبک های زیبا هم برای خانه هایی که در حومه هستند و خانه های روستایی مناسب اند و هم می توان از آن برای خانه های مجلل شهری استفاده کرد.
به نوعی می توان گفت، زیبا سازی محل زندگی جزء غریزه ذاتی فرانسوی ها است.
آن ها می توانند ترکیبی کامل و هیجان انگیز را به آسانی در طراحی داخلی فرانسوی کانتری ارائه دهند.

عناصر و جزئیات در طراحی داخلی فرانسوی

در طراحی داخلی فرانسوی، عناصر و جزئیات قدیمی و مدرن به طرز بسیار شگفت آور و ماهرانه ای با هم ترکیب می شوند.
آن ها به نوعی سبک دکور خانه های خود را به شکل یک علم درآورده اند. بر این اساس در خانه هایی با سبک فرانسوی، شما با بخشی مواجه می شوید که سرشار از ظرافت های ساده است و راحتی و سبکی را به همراه دارد و در مقابل نیز بخشی مجلل برای مهمانی ها و جشن های با شکوه در نظر گرفته شده است تا به این ترتیب برای روحیات متفاوت و روز های مختلف زندگی بخشی در نظر گرفته شده باشد.
در ادامه به بررسی جزئیات و شاخصه های جزئی تر این سبک و خانه هایی با استایل فرانسوی می پردازیم.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

نوع مبلمان مورد استفاده در خانه هایی به سبک فرانسوی کانتری

مبلمان بخش مهمی از سبک و استایل طراحی و دکور داخلی خانه ها محسوب می شود. در طراحی داخلی فرانسوی کانتری نیز، مبلمان مورد استفاده مختص همین سبک است.
نوع مبلمان مورد استفاده در خانه های فرانسوی حتی در شهری ترین خانه ها نیز این طور به نظر می رسد که در خانه ای با استایل قدیمی و روستایی زندگی می کنید.
استفاده از قالب های خاکی در کنار رنگ های زرد و خردلی و قرمز در خانه های به سبک فرانسوی به چشم می خورد و مبل ها بیش تر با این رنگ ها دیده می شوند.
در این سبک مبلمان ها به نوعی برای راحتی و آرامش در نظر گرفته می شوند.
بیش تر استایل مبل ها دارای خطوط منحنی است و هیچ اثری از تزئین و تجمل در مبل های مورد استفاده در سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری دیده نمی شود. متریال مورد استفاده برای تهیه مبل ها از جنس چوب طبیعی سبک و دارای برش است.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

رنگ های مورد استفاده در دکور های فرانسوی

در طراحی داخلی فرانسوی کانتری، می توان طیف وسیعی از رنگ های گره خورده با طبیعت را مشاهده کرد.
این رنگ ها برای تزئین فضا، ساختار فوق العاده ای را ایجاد می کنند. رنگ هایی از طیف زرد و طلایی به وفور در این خانه ها دیده می شود.
رنگ های دیگر شامل رنگ قرمز آتشین، جگری سوخته، سبز روشن، رنگ های طیف آبی اقیانوسی و کبالت آبی از جمله رنگ هایی است که در خانه های فرانسوی کانتری دیده می شود.
البته تمام این رنگ ها به صورت سایه در زمینه ای از رنگ سفید عاجی دیده می شوند و پایه رنگی مورد استفاده در خانه های فرانسوی، رنگ هایی کم رنگ و ملایم است.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

مواد و متریال مورد استفاده در سبک طراحی داخلی کانتری

در تزئینات خانه های فرانسوی به سبک کانتری، استفاده از قطعات و جزئیات طبیعی یکی از شاخصه های بارز این خانه ها است.
از آن جایی که این خانه ها با طبیعت گره خورده اند، با قطعات و جزئیاتی برگرفته از طبیعت، اتصال و ارتباط بین دنیای درون خانه و بیرون آن برقرار می شود.
از جزئیات این خانه ها می توان به دیوار های گچبری شده، سقف هایی زیبا و پر زرق و برق، دیوار های رنگ آمیزی شده با رنگ های ملایم خصوصا سفید، جزئیات و اکسسوری های چوبی که با ظرافت بالایی تراش خورده اند و صندلی هایی حصیر بافت اشاره کرد.
مجموعه این متریال برگرفته از طبیعت و بسیار زیبا، بافت و سادگی منحصر به فردی را به این فضا ها بخشیده است.

متریال مورد استفاده در کف در سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

نکته قابل توجه دیگر در سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری، متریال مورد استفاده در کف است.
اغلب مواقع کف خانه هایی با این سبک با سنگ های طبیعی پوشش داده شده است. روی آن ها نیز فرش های پشمی یا فرش هایی از جنس نخ پنبه ای قرار می گیرد.
البته کف های آجری، خشتی و حتی تخته های چوبی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

متریال مورد استفاده در دیوار در سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

به صورت کلی در معماری فرانسوی، دیوار های سنگی یا گچ بری شده و استفاده ازچوب هایی که برش های زیبایی دارند و روی ان ها منبت کاری شده است، حرف اول را می زنند و کاملا نمایان اند.

دیگر مواد و متریال

اکثر وسایل خانه اعم از میز و مبلمان ها نیز از چوب خام با برش های دارای منحنی و بسیار زیبا ساخته شده اند.
در خانه هایی که با طراحی داخلی فرانسوی کانتری ساخته شده اند، طاقچه هایی پهن و عمق دار با برش های زیبایی وجود دارند که در کنار آن ها پنجره هایی باریک و بسیار بلند قرار گرفته اند.
پنجره ها نیز معمولا دارای کرکره هایی هستند که برای جلوگیری از ورود آفتاب تیز تابستانی، بسته می شوند.
در لبه های این طاقچه ها نیز گل و گلدان های زیبایی قرار داده می شود تا سبک کانتری را تکمیل کند.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

وسایل و لوازم شاخص خانه هایی به سبک فرانسوی کانتری چیست؟

در گوشه اکثر خانه هایی که سبک آن ها فرانسوی است، شومینه های سنگی یک اصل جدایی ناپذیر است.
در بالای این شومینه ها معمولا یک حاشیه سنگی تراش خورده قرار دارد که آن را بسیار مجلل نشان می دهد. دیواره ها و کناره های این شومینه نیز با سنگ یا سرامیک ساخته شده است.
نور پردازی های همه جانبه نیز در بخش های مختلف این خانه ها دیده می شود. به نوعی تمرکز بالایی نیز روی به کار گیری سیستم های روشنایی شده است. استفاده از لوستری های شیک و بسیار با شکوه در سالن های این خانه ها به طرز محسوسی به چشم می آید.
در سالن غذا خوری نیز غالبا یک میز ناهار خوری چوبی و مستطیلی شکل ( گاهی نیز یک میز بزرگ گرد و چوبی ) دیده می شود.
روکش این میز ها معمولا مومی شکل یا براق و کم رنگ است. صندلی های اطراف این میز نیز دارای تراش های زیبا و ساختار های منحنی شکل هستند.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

جزئیات دکوری مورد استفاده در خانه هایی با سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

در طراحی داخلی فرانسوی کانتری جزئیات دکوری مورد استفاده شامل سبد های بافته شده، استفاده از کاشی و سرامیک های تزئینی و رنگارنگ در بخش های مختلف خانه، اکسسوری های چوبی کنده کاری شده، سفال های چینی، نقاشی ها و تابلو های قدیمی روی دیوار ها و گلدان های زیبای رنگارنگ مسی یا شیشه ای می شود.
گل های سرسبز طبیعی و گل های رنگارنگ در همه جای خانه دیده می شود.
هدف از این کار این است که رنگ ها و بافت های خارق العاده طبیعت را وارد خانه کنند. در سبک کانتری، رنگ ها و جریان شورانگیز زندگی حرف اول را می زند.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
دیگر اکسسوری های سبک داخلی فرانسوی کانتری

شمعدانی های آویز، لوستر های سنتی، گیاهان سبز و متعدد، گلدان های مسی و ترئینات و اکسسوری هایی از جنس فلز روی دیوار ها و بخش های مختلف، طراحی داخلی فرانسوی کانتری را تکمیل می کنند.
تمام این جزئیات با الهام از دنیای قدیم فرانسه، حس زیبایی، مجلل بودن و آرامش را در خانه ایجاد می کنند.
در خانه هایی با استایل فرانسوی استفاده از آینه های بسیار بزرگ نیز بسیار محسوس است.
در بسیاری از موارد با کاهش جزئیات طراحی و ایجاد یک حس بوهمیایی، دیزاین و چیدمان خانه انجام می شود. استفاده از پرده های کتانی در کنار دیوار های سفید و بلند و استفاده از کتابخانه های بزرگ به عنوان بخشی از تزئین خانه، ساختار دکور خانه های فرانسوی را تکمیل می کند.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

استفاده از کاغذ دیواری در خانه های فرانسوی به سبک کانتری

در کنار تمام گچ بری ها و دیوار های رنگ شده و زیبا، در بسیاری از طراحی های فرانسوی، استفاده از کاغذ دیواری ها به صورت محسوسی به چشم می خورد.
کاغذ دیواری های مورد استفاده در خانه هایی با سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری، غالبا دارای طرح های رنگارنگ و گل دار هستند.
باز هم دلیل این انتخاب به ماهیت برگرفته از طبیعت این سبک طراحی است.
این کاغذ دیواری ها با الگو هایی که از طبیعت الهام گرفته اند، انرژی و شادی خاصی را به فضا می دهند. در بیش تر مواقع از آن ها در اتاق های خانه استفاده می شود.

سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری
سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری

خانه هایی با سبک طراحی داخلی کانتری جذابیت های خاص خود را دارد

همان طور که مشاهده کردید، زیبایی و مجلل بودن در کنار سادگی و راحتی شاخصه های بارزی است که در این خانه ها دیده می شود. به نظر می رسد که برای آن دسته از افرادی که به دنبال فضایی راحت و پر از آرامش هستند، سبک کانتری فرانسوی بهترین ایده است.
رویکرد هایی که از طبیعت الهام گرفته شده است و استفاده از جزئیات و وسایلی با منشا طبیعی، موجب شده تا سبک طراحی داخلی فرانسوی کانتری، بیش تر از هر سبکی بتواند با روح و روان انسان ها ارتباط برقرار کرده و شادی را در وجود آن ها ایجاد کند، چیزی که می توان در زندگی فرانسوی شاهد آن بود.

5/5 - (1 امتیاز)
تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز دکوراسیون داخلی می باشد .