• طراحی داخلی مقرون به صرفه

چگونه با صرف کم ترین هزینه یک طراحی داخلی مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت و منحصر به فرد داشته باشیم؟

این روز ها ساختن یک خانه یا حتی باز سازی آن به امری مهم تر از آن چه در گذشته بود تبدیل شده است و افراد وقت و هزینه بیش تری را برای داشتن یک خانه ایده آل صرف می کنند.
فراتر رفتن این میزان اهمیت و توجه بیش تر به جزئیات ساخت و ساز، توجهات را به سمت طراحی داخلی و بهره گیری از الگو های دکوراسیون داخلی خانه کشانده است.
در نتیجه به واسطه همین امر و پیشرفت ها و تغییراتی که در این زمینه حاصل شده، شاهد آن هستیم که افراد بیش تری این روز ها برای ساخت و بازسازی خانه خود از طراحان و دکوراتور های داخلی کمک می گیرند. همین امر نیز دنیای طراحی را از همیشه بیش تر رقابتی تر و پویا تر کرده است.

طراحی داخلی مقرون به صرفه
طراحی داخلی مقرون به صرفه

طراحی داخلی مقرون به صرفه

اما در این میان یک موضوع مطرح می شود. هزینه هایی که یک طراحی داخلی با کیفیت و طراحی و چیدمانی که ایده های روز در آن دیده می شود، به نسبت برای بسیاری از مشتریان بالا بوده و نمی توانند از پس این همه هزینه برآیند.
خصوصا با افزایش روز افزون هزینه های ساخت و ساز یا بازسازی یک خانه، اعم از هزینه های خرید متریال مورد نیاز و دستمزد های سازندگان خانه؛ هزینه های یک طراحی داخلی با کیفیت به مراتب برای برخی بالا خواهد بود.
در این میان اکثر مشتریان و متقاضیان طراحی داخلی، به دنبال این هستند تا بدون صرف هزینه های بسیار گزاف، هر آن چه را که برای بازسازی یا ساخت خانه مورد نظر خود می خواهند به دست آورند.
در واقع اکثرا به دنبال یک ایده طراحی داخلی مقرون به صرفه هستند.

ایده های کم هزینه

در نتیجه اکثر طراحان داخلی این روز ها به سمتی روی آورده اند تا با ارائه ایده هایی باشند که کم ترین هزینه ها را به دنبال داشته و در عین حال زیبایی و زرق و برق لازم را نیز به مشتری ارائه دهد.
در ادامه ایده هایی برای یک طراحی داخلی مقرون به صرفه را ارائه می دهیم که در عین صرفه جویی در هزینه ها به کیفیت و زیبایی مورد نظر در طراحی نیز نزدیک شوید.

طراحی داخلی مقرون به صرفه
طراحی داخلی مقرون به صرفه

طراحی داخلی مقرون به صرفه با انتخاب مناسب کابینت ها

کابینت های مورد استفاده در آشپزخانه ها یکی از هزینه بر ترین آیتم ها در روند ساخت یا بازسازی خانه محسوب می شود.
کابینت هایی که دیزاین و طراحی بسیار منحصر به فردی داشته و از زیبایی و کیفیت بالایی برخوردارند، به نسبت گران تر و هزینه بر تر نیز هستند.
در این خصوص اگر در حال بازسازی خانه خود هستید، نیازی نیست که به صورت کامل کابینت های قدیمی را دور بیاندازید.
در این خصوص برای داشتن یک طراحی داخلی مقرون به صرفه می توان از پایه کابینت های قدیمی در دیزاینی جدید بهره برد.

پیشنهاد های مقرون به صرفه برای کابینت

برای ایجاد تغییرات لازم، برای مثال تغییر رنگ و طرح کابینت می توان از روکش رنگی جدید استفاده کرد.
در این میان یک ماده مقرون به صرفه مشابه رنگ وجود دارد که می توانید از آن برای روکش جدید کابینت ها استفاده کرد. پلی اتیلن ترفتالات یک ماده رزینی است که مشابه رنگ بوده اما از آن با دوام تر، زیبا تر و مقرون به صرفه تر است. این ماده در حالت مات و براق وجود دارد.
ترکیب پیشنهادی دیگر نیز ترموفویل است. این ماده شبیه چوب بوده ولی یک ترکیب پلاستیک فشرده است.
استفاده از آن می تواند به راحتی دیزاین یک کابینت چوبی سبک شیکر را برای تان تداعی کرده و ارائه دهد. در نتیجه می توان از این روکش های مقرون به صرفه برای دستیابی به یک طراحی داخلی مقرون به صرفه و جدید بهره برد.

طراحی داخلی مقرون به صرفه
طراحی داخلی مقرون به صرفه

استفاده از کف پوش های لمینت یا وینیلی

نکته قابل توجه دیگری که برای طراحی داخلی باید به آن توجه کرد، دیزاین و متریال مورد استفاده برای کف پوش خانه است.
درست مانند رنگ آمیزی دیوار ها، کف پوش نیز به عنوان یک نقطه کانونی در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب می کند.
اکثر افراد به استفاده از کف پوش های چوبی و پارکت یا کف پوش های سنگ مانند سنگ مرمر علاقه دارند.
استفاده از این کف پوش ها بسیار زیبا بوده و کیفیت طراحی داخلی را به مراتب ارتقا می دهند. اما هزینه های بالایی را نیز به دنبال دارند.

تنوع زیاد در کف پوش های لمینت یا وینیلی

حال اگر به شما پیشنهاد استفاده از متریالی به مراتب مقرون به صرفه تر را بدهیم که ظاهری شبیه چوب یا کاشی و سرامیک را برای تان ارائه خواهند داد، برای دستیابی به یک طراحی داخلی مقرون به صرفه درنگ خواهید کرد؟ توصیه ما استفاده از کف پوش های وینیلی و لمینت است.
این کف پوش ها با قیمت هایی عالی و کیفیت و زیبایی بسیار بالایی در بازار موجود هستند.
بسیاری از آن ها را نمی توان به راحتی از کف پوش های چوبی واقعی تمیز داد. از همه مهم تر این که این کف پوش ها بسیار مقرون به صرفه و با دوام اند.
شما برای داشتن یک دیزاین و طراحی داخلی زیبا و با کیفیت و در عین حال صرفه جویی در هزینه ها، می توانید از هر مدل و بافتی که با دیزاین کلی خانه مطابقت دارد استفاده کنید، چرا که این کف پوش ها بسیار متنوع بوده و در بافت ها و طرح های متفاوتی موجود هستند.

طراحی داخلی مقرون به صرفه
طراحی داخلی مقرون به صرفه

رنگ آمیزی را جایگزین تعویض کنید

این مورد نیز متوجه طراحی داخلی خانه های در حال بازسازی و تغییر دکوراسیون است.
در بیش تر موارد برای ایجاد تغییر در یک خانه، طراحان یا خود مشتریان به دنبال تعویض قسمت های متفاوت خانه و استفاده از یک متریال جدید هستند.
قطعا این ایده زیبایی و تنوع جدیدی را به فضا می بخشد، خصوصا که در بیش تر موارد از متریال و سبک های جدید و به روز استفاده می شود.
اما به همین ترتیب هزینه های تغییرات مذکور نیز بسیار بالا خواهند بود. به این ترتیب برای رسیدن به یک طراحی داخلی مقرون به صرفه باید به دنبال راهکار هایی کم هزینه تر بود.

ایده های برای رنگ آمیزی

در بیش تر مواقع الزاما برای ایجاد تغییر نیازی به تعویض نیست. در بیش تر مواقع رنگ آمیزی می تواند تمام آن چیزی باشد که به آن نیاز دارید.
برای مثال برای تغییر در راه پله ها، پنجره ها و بخش هایی از این دست، می توان تنها با یک تغییر رنگ آمیزی ساده، تغییرات لازم را ایجاد کرد و در هزینه ها صرفه جویی کرد.
برای مثال حتی برای پنجره ها می توانید از روکش های وینیلی یا شبه چوبی استفاده کرده و علاوه بر ظاهری شیک و زیبا، یک تغییر مقرون به صرفه را نیز ایجاد کنید.
برای راه پله ها نیز می توانید با تغییر رنگ آن یا استفاده از یک روکش تازه روی پله ها می توان تغییر لازم را ایجاد کرد.
فقط مطمئن شوید که این فرش یا روکش پارچه ای مورد استفاده در راه پله ها لیز نیستند و سر نمی خورند.

طراحی داخلی مقرون به صرفه
طراحی داخلی مقرون به صرفه

دیزاین و طراحی حمام با کاشی های شبه سنگ مرمر

استفاده از سنگ مرمر برای دیزاین و طراحی فضا ها واقعا یک ایده لوکس است و زیبایی خاصی را به فضا می دهد.
خصوصا در سرویس های بهداشتی و حمام، استفاده از این سنگ ها همچون سنگ مرمر و سنگ کوارتز بسیار شیک و منحصر به فرد است.
اما این سنگ های لوکس بسیار گران قیمت بوده و هزینه های زیادی را به دنبال دارند. اما با کمک فناوری های جدید، کاشی ها و تخته سنگ هایی طراحی و تولید شده اند که شباهت ظاهری بسیار زیادی به این سنگ های طبیعی دارند.

کاشی های مقرون به صرفه

این سنگ ها در اندازه های پنج در ده فوت ظاهری بسیار مشابه سنگ های کوارتز و مرمر طبیعی و گران قیمت دارند.
این کاشی ها طرح های متنوعی نیز دارند و بعد از نصب کاملا مشابه نمونه سنگ طبیعی دیده می شود. این کاشی ها نیز به نسبت گران قیمت اند اما برای کسانی که به طراحی مقرون به صرفه و بسیار با کیفیت و لوکس فکر می کنند، بهترین گزینه محسوب می شوند. قیمت و هزینه آن ها نسبت به نمونه سنگ های اصلی تقریبا نصف قیمت است.

طراحی داخلی مقرون به صرفه
طراحی داخلی مقرون به صرفه

استفاده از شومینه های برقی

در بسیاری از ایده های موجود برای طراحی داخلی و دیزاین یک اتاق نشیمن و خصوصا بر اساس درخواست مشتریان، از شومینه ها به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می کنند.
شومینه زیبایی به خصوصی به فضا می دهد. خصوصا اگر به دنبال سبک سنتی برای طراحی باشید، شومینه می تواند یکی از جزئیات مورد توجه باشد.
اما برای تعبیه کردن یک شومینه در خانه، خصوصا در مورد خانه های در حال بازسازی، این کار هزینه های بالایی را به همراه دارد. از همه مهم تر کارایی و مصرف سوخت این شومینه ها بیش تر و هزینه بر تر خواهد بود.
به عنوان ایده ای به منظور یک طراحی داخلی مقرون به صرفه، استفاده از شومینه های برقی توصیه می شود. این شومینه ها علاوه بر زیبایی و شیکی بسیار زیادی که دارند، نصب راحتی داشته و به نسبت هزینه های مصرفی بعدی آن ها نیز اقتصادی تر خواهد بود. استفاده از این شومینه ها یک تغییر و نمای کاملا متفاوت را به فضای خانه خواهد داد.

استفاده از کاغذ دیواری برای دیزاین دیوار های خانه

کاغذ دیواری ها تنوع بسیار زیادی دارند و می توان دنیای طرح، رنگ و هنر را در آن ها دنبال کرد.
استفاده از یک کاغذ دیواری برای دیزاین و طراحی داخلی خانه می تواند بسیار مقرون به صرفه تر و ایده آل تر از استفاده از رنگ آمیزی های هزینه بر تر برای دیوار ها باشد.
کاغذ دیواری ها به خوبی می توانند یک گزینه مناسب برای اهداف طراحی داخلی مقرون به صرفه باشند.
از آن جایی که بیش تر طرح های یک کاغذ دیواری الهام گرفته از آثار هنری است، وجود آن ها و استفاده از آن ها برای دیزاین یک فضا می تواند به مراتب موجب صرفه جویی در هزینه ها و افزایش زیبایی چشم گیر آن شود.

طراحی داخلی مقرون به صرفه
طراحی داخلی مقرون به صرفه

استفاده از گل و گیاه در طراحی و دیزاین خانه استفاده کنید

گل و گیاه تاثیر بسیار چشم گیری را روی فضای داخلی یک خانه خواهد داشت.
آن ها موجب افزایش زیبایی، جذابیت و متفاوت دیده شدن یک فضا خواهند شد.
اما شاید مهم ترین مزیت استفاده از گل و گیاه برای ایجاد تغییر در یک خانه و انجام یک فرایند طراحی داخلی مقرون به صرفه را بتوان کم هزینه بودن استفاده از این آیتم ها در نظر گرفت.
تنها با خرید و چیدمان هوشمندانه و حرفه ای گل و گیاه در فضایی که در اختیار شما است، می توان تاثیر یک ایده طراحی را چند برابر کرد.
با استفاده از آن ها فضا دلباز تر، ایده آل تر و خاص تر شده و به مراتب آرامش بیش تری را برای ساکنین به همراه خواهد داشت.

از جزئیات ساده و کم هزینه برای برجسته سازی فضا استفاده کنید

نکته ای که اغلب از آن غافل می شوند این است که جزئیاتی که در یک فضا از آن استفاده می شود تا چه اندازه مهم بوده و چه تاثیری روی ساختار و چگونه دیده شدن یک خانه خواهند داشت.
از همه مهم تر این که بسیاری از افراد فکر می کنند تنها با استفاده از اکسسوری های لوکس و گران قیمت می توان به یک دکور خاص و شیک دست یافت.
اما الزاما همیشه گران بودن اشیا و جزئیات به کار رفته در یک خانه نمی تواند تضمین کننده زیبایی و شیک بودن آن فضا باشد. گاهی اوقات کلید زیبایی و افزایش کیفیت طراحی داخلی یک خانه، در سادگی و استفاده از جزئیات بسیار ساده است.

طراحی داخلی مقرون به صرفه

طراحی داخلی مقرون به صرفه
استفاده از اکسسوری ها

به این ترتیب با توجه به کلیات خانه و سبک و استایلی که در آن دنبال شده است می توان به منظور دست یابی به یک طراحی داخلی مقرون به صرفه و در عین حال بسیار شیک و با کیفیت، روی جزئیات ساده و مقرون به صرفه تمرکز کرد.
استفاده از اکسسوری های بسیار ساده و زیبا می تواند تاثیر بسیار زیادی روی دیزاین فضا داشته باشد.
برای مثال استفاده از چند قاب عکس خانوداگی زیبا و یک میز خاطره در گوشه ای از سالن، استفاده از تابلو های کوچک و هنری زیبا روی دیوار، استفاده از ست گلدان های شیشه ای رنگی متناسب با تم رنگی فضا روی میز آشپزخانه و جزئیات و اشیایی ساده همچون این موارد، می تواند اثر بخشی و زیبایی یک دیزاین داخلی را دو چندان کند.

همه چیز به سلیقه و کمی ایده پردازی بستگی دارد

ایده ها و توصیه های بالا بخشی از راهکار هایی است که می توان از آن ها برای افزایش کیفیت کار و در عین حال صرفه جویی در هزینه های مرتبط با طراحی داخلی استفاده کرد. این چیزی است که امروزه بیش تر مشتریان به دنبال آن هستند.
اما این راهکار ها به همین موارد محدود نمی شوند. با کمی سلیقه به خرج دادن و کمی ایده پردازی بر اساس نکات روز، می توان به مراتب در طراحی خلاقیت بیش تری به خرج داد و فضا را زیبا تر و شیک تر نشان داد و در عین حال یک طراحی مقرون به صرفه را برای مشتریان ارائه داد.

طراحی داخلی مقرون به صرفه

5/5 - (1 امتیاز)
تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز دکوراسیون داخلی می باشد .