نکات و ایده های طراحی داخلی کافی شاپ برای جذب بیش تر مشتریان

  • طراحی داخلی کافی شاپ

نکات و ایده های طراحی داخلی کافی شاپ برای جذب بیش تر مشتریان

کافی شاپ ها از جمله مکان های بسیار محبوب و پر طرفداری هستند که مشتریان زیادی را به خود جذب می کند. مشتریان در آن جا لحظاتی را برای استراحت کردن، گپ و گفت با دوستان و وقت گذرانی و تفریح سپری می کنند. بنابراین فضای یک کافی شاپ و نحوه طراحی و دیزاین آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
کافی شاپ های بسیار زیادی وجود داشته اند که حتی با وجود بهره مندی از یک منوی عالی و ارائه طعم هایی بی نظیر در جذب مشتریان موفق نشده اند.
دلیل آن هم مشخص است. در موفقیت و جلب توجه مشتریان در یک کافی شاپ، اولین چیزی که موجب جذب آن ها شده و آن ها را به سمت کافه می کشاند، نوع طراحی و دیزاین فضای کافی شاپ است.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ

اهمیت طراحی داخلی کافی شاپ

این مورد در خصوص کافی شاپ ها شاید از هر رستوران و غذا خوری دیگری مهم تر باشد.
حتی می توان گفت که طراحی داخلی فروشگاه ها و مغازه های دیگر نیز هیچ کدام به اندازه طراحی داخلی کافی شاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار نیستند.
باید گفت این روز ها افراد تنها برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه یا یک کافی پا به رستوران ها کافی شاپ ها نمی گذارند.
آن ها به دنبال تجربه ای عالی از هر لحاظ، خصوصا از لحاظ فضایی که می خواهند تایم و زمان استراحت خود را در آن جا سپری کنند، هستند.

اما چرا طراحی داخلی کافی شاپ و نوع چیدمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است در قالب یک مثال آن را بررسی کنیم.
تصور کنید برای جشن گرفتن تولد یکی از بهترین دوستان خود شما و عده ای دیگر از دوستان تان به یک کافی شاپ دعوت شده اید و قرار است چندین ساعت را در آن مکان وقت بگذرانید و لذت ببرید.
اما متاسفانه نه نوع چیدمان صندلی و مبلمان ها راحت است و نه نحوه نورپردازی انجام شده در کافی شاپ امکان راحتی و جشن گرفتن را به شما می دهد.
از طرفی فضای خصوصی شما چندان رعایت نشده است و نمی توانید چند ساعت را بدون دغدغه در این مکان بمانید.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ

از همه مهم تر این که پخش موزیک به هیچ عنوان باب میل شما نیست و فضای داخلی کافه نیز بسیار خسته کننده و حوصله سر بر است.
بر خلاف این که منوی کافی شاپ عالی و با کیفیت بوده است، با این حال شما و دوستان تان احتمالا حاضر نیستید تا بار دیگر برای وقت گذرانی و استراحت کردن پا به این کافه بگذارید.
این جاست که نحوه طراحی داخلی کافی شاپ از اهمیت بالایی برخوردار می شود و باید به آن توجه زیادی کرد. در همین راستا بیایید با هم چند نکته و ایده کلی را در خصوص نحوه طراحی داخلی کافی شاپ و دیزاین آن بررسی کنیم تا شانس موفقیت کافی شاپ مورد نظر را در جذب مشتریان افزایش دهیم.

نکته شماره یک: به موقعیت قرار گیری کافی شاپ خود توجه کنید

اولین نکته ای که باید در خصوص طراحی داخلی کافی شاپ در نظر داشته باشید، موقعیت مکانی است که کافی شاپ در آن قرار دارد.
این مورد تعیین می کند که چه نوع مشتریانی قرار است عمده مشتریان کافی شاپ را تشکیل دهند و بر این اساس شما می توانید برای جذب این گروه عمده تر مابقی قدم های طراحی را بردارید.
کافی شاپ هایی که در مراکز خرید بزرگ قرار دارند دسته ای به خصوص از مشتریان را جذب می کنند. دیگر کافی شاپ ها ممکن است در بخش های به خصوصی از شهر مانند نزدیک بودن به یک اداره یا سازمان یا دانشگاه واقع شوند.
دسته ای دیگر نیز کافه هایی هستند که در مناطق محلی واقع شده اند و مشتریان محلی به خصوصی دارند. این موارد هر یک راهکار های متفاوتی را برای جذب مشتریان می طلبند.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ
تاثیر موقعیت فتوشاپ بر دکور آن

علاوه بر این موقعیت قرار گیری کافی شاپ مورد نظر روی نوع دکور و طراحی نیز تاثیر دارد.
برای مثال اگر کافی شاپی در مجاورت دانشگاه یا یک منطقه آموزشی قرار دارد، بهترین ایده ها استفاده از الگو هایی متناسب با این فضا ها برای طراحی داخلی کافی شاپ است.
همچنین کافه هایی که در مناطق ساحلی هستند باید مطابق با الگوی آن منطقه دیزاین و دکور شوند.

نکته شماره 2: روی نمای بیرونی کافی شاپ تمرکز کنید

نمای بیرونی کافی شاپ اولین چیزی است که مشتری با آن مواجه می شود و این نما می تواند تا حدودی بیان گر چیزی باشد که در داخل کافه در انتظار آن ها است.
اگر این نما به اندازه کافی جذاب و فریبنده باشد، می تواند موجب شود که حداقل برای یک بار هم که شده مشتریان وارد کافه شوند.
طراحی داخلی نمای بیرونی کافی شاپ نباید بیش از اندازه پیچیده و گیج کننده باشد و حتما باید با تم کلی طراحی داخلی کافی شاپ هماهنگ و مرتبط باشد.
از یک سردر ساده و در عین حال بسیار جذاب استفاده کنید و سعی کنید آرم و لوگوی مخصوص کافی شاپ را با ظرافت های بالایی روی این سردر نصب کنید.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ
جزئیات در نمای بیرونی کافی شاپ

استفاده از برخی جزئیات ظریف مانند باغچه های کوچک جلوی درب کافه، گلکاری های زیبا، استفاده از برخی جزئیات مربوط به داخل در محل ورودی کافه و مواردی از این قبیل می تواند ایده خوبی برای نمای بیرونی کافی شاپ باشد.
باید به دنبال هر چیزی به عنوان ترند روز باشید که مشتریان مخصوص تان را جذب می کند و بخش محدودی از آن را در نمای بیرونی کافه به کار ببرید.
نمای بیرونی نباید از تم داخلی کافی شاپ دور باشد.

نکته شماره 3: تم رنگی و پالت رنگی وسایل و اجزای داخلی کافی شاپ

تم رنگی و طرح و رنگ مواد و وسایلی که در طراحی داخلی کافی شاپ از آن ها استفاده می کنید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
این تم رنگی اگر نامتناسب با فضای داخلی انتخاب شود می تواند تاثیری منفی روی جذابیت طراحی فضا داشته باشد و فضای کافی شاپ را به فضایی خسته کننده تبدیل کند.
ترکیب رنگی مورد استفاده در دیوار ها، کف و سقف، میز و صندلی ها و حتی تمام وسایل ریز و جزئی مورد استفاده در کافی شاپ باید با هم هماهنگ باشند و یک هارمونی رنگی جذاب داشته باشند. به نوعی باید بین تمامی جزئیات درون کافه یک انسجام کامل وجود داشته باشد.
درست است که اکثرا رنگ های خاکستری، قهوه ای و سبز تیره در طراحی داخلی کافی شاپ ها به کار می روند و ترند محسوب می شوند، اما با این حال انتخاب رنگ ها سلیقه ای است و می تواند بر اساس نوع کافه و عملکرد آن تعیین شود.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ

انتخاب پالت رنگی و تم کافه بر اساس نوع و عملکرد کافه به چه صورت است؟

بر اساس نوع کافه ها و کاربرد و عملکردی که دارند، می توان رنگ ها و پالت رنگی مورد استفاده برای فضا و طراحی داخلی کافی شاپ را تعیین کرد.
علاوه بر این، به نوعی عملکرد های متفاوت هر کافه می تواند روی روند کلی طراحی داخلی کافی شاپ مورد نظر نیز تاثیر داشته باشد.
در نتیجه به این ترتیب می توان در یک دسته کلی چهار تایی، نوع دیزاین و استفاده از رنگ ها و فضا ها را در کافی شاپ های مختلف بررسی کرد.
در ادامه به این چهار دسته به صورت مختصر اشاره می کنیم.

کافه های بیرون بر:

مشتریان این کافه ها بیش تر فقط سفارش خود را گرفته و می روند.
در نتیجه فضای چندانی برای نشستن در این کافه ها وجود ندارد. تمرکز اصلی روی فضا های برای صف خرید است.
تم کلی این دسته از کافه ها برگرفته از لوگوی کافه بوده و بیش تر سبک معاصر در آن دیده می شود.
تیم طراحی داخلی کافی شاپ با بررسی موارد متعددی از جمله موقعیت قرار گیری کافه، تعیین می کنند که چه تم و احساسی برای فضای شما مناسب تر خواهد بود.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ

کافه های پاتوق گونه:

همان طور که از نام این دسته از کافه ها نیز مشخص است، آن ها بیش تر به عنوان پاتوق گروه ها و دسته های به خصوصی محسوب می شوند و فضای کلی آن ها کمی بزرگ تر از حد معمول دیگر کافه هاست.
در آن ها فضای کافی برای چیدمان میز های بزرگ تری وجود دارد که افراد در دسته های بزرگ تری بتوانند در آن جا جمع شوند.
تم کلی این فضا ها معمولی و ساده است. مضمون طراحی این کافه ها معمولا فردگرایانه است. پالت رنگی این فضا ها یک رنگ پر جنب و جوش را در کنار چند رنگ ترکیبی دارد.
حفظ تعادل در آن ها بسیار مهم است. اگر این تعادل در استفاده از رنگ ها رعایت نشود، طراحی داخلی کافی شاپ مورد نظر می تواند یا زیاد از حد پر زرق و برق دیده شود یا این که بسیار تاریک و کسل کننده باشد.

کافه های شرکتی:

این کافه ها معمولا در راستای سرویس دهی به یک سازمان و ارگان خاص هستند و از این رو تم آن ها کاملا منحصر به فرد و یکپارچه است.
بیش تر از هر چیزی نوع ارگان یا سازمان مورد نظر تعیین کننده تم و بافت مورد استفاده در پالت رنگی و بافت وسایل این کافه ها است.
استفاده از رنگ های پر شور، بافت های زیاد و چشم گیر در طراحی داخلی کافی شاپ مورد نظر می تواند فضایی دلباز تر و دلپذیر تر را ایجاد کند.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ

کافه هایی با سبک و استایل قدیمی:

این کافه ها با استفاده از حداقل ظرافت های طراحی امروزی، جذابیت کافه های ایام قدیم را دارد و خاطرات نوستالژی را زنده می کند. طراحی کلی این فضا ها با بهره گیری از سبک کافه های قدیمی و روستایی در مقیاس کوچک، از نور های گرم، رنگ های خاکی و سبز و دکور های قدیمی استفاده کرده تا فضایی راحت و صمیمی را ارائه دهد.

در این فضا ها می توان از دیوار های آجری و در معرض دید، دیوار های طرح کاهگلی، گل و گیاهان زیادی که در داخل و خارج کافه قرار داده شده اند، قفسه های کتاب قدیمی و چراغ های آویز به سبک قدیمی را در این کافه ها به عنوان تم مناسب طراحی داخلی کافی شاپ به کار برد.

نکته شماره 4: نوع روشنایی و نورپردازی فضای داخلی کافی شاپ

در این خصوص باید روی این موضوع تمرکز کنید که چه چیزی می تواند طراحی داخلی کافی شاپ را به یک طراحی داخلی درخشان تبدیل کند؟
در خصوص طراحی و دکور یک کافی شاپ، نورپردازی و روشنایی یک کافه برای جلب نظر مشتریان نقش بسیار مهم و اساسی را دارد.
تنظیم روشنایی و نوع نورپردازی فضای داخلی کافه روی ایجاد یک وزن بصری مثبت، ایجاد خلق و خوی مثبت، انرژی بالا و ایجاد یک فضای آرامش بخش برای مشتریان تاثیر بسیار زیادی دارد.
انتخاب نوع نورپردازی و روشنایی فضا باید بر اساس محیط کلی کافه و هدف آن تعیین شود.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ
نور طبیعی و مصنوعی

در طراحی داخلی کافی شاپ هم می توان از نور های طبیعی و هم انواع نور های مصنوعی استفاده کرد.
قطعا تاثیر نور های طبیعی با سبک طراحی های باز غیر قابل انکار است. با این حال با نور های مصنوعی نیز می توان تاثیر قابل توجهی را ایجاد نمود.
با استفاده از چراغ های تزئینی در گوشه و کنار کافی شاپ، استفاده از سیستم های نورپردازی و روشنایی سفارشی و متناسب با سبک کلی کافه، استفاده از نور پردازی و روشنایی های تاکیدی که روی ویژگی های خاص کافه مانند سبک های هنری مورد استفاده در آن، نقاشی ها و نمایش گر های غذایی تاکید دارد و مواردی از این دست می تواند روی جذابیت فضا اثر داشته باشد.

چراغ های محیطی

چراغ های محیطی را نیز می توانید به عنوان نور اصلی کافه، در دسته نور های مصنوعی برای تقسیم مساوی روشنایی در کل فضای کافه به کار ببرید.
به این ترتیب کل فضا به صورت یک دست روشن می شود و در بخش های به خصوصی مانند میز های نشیمن مشتریان و جزئیات هنری استفاده شده در فضا به واسطه نور های تاکیدی برجسته می شوند.

طراحی داخلی کافی شاپ
طراحی داخلی کافی شاپ

از روانشناسی انسانی در طراحی داخلی کافی شاپ استفاده کنید

نکات کلی اشاره شده در این جا نشان می دهد که شما تا چه اندازه می توانید از بعد روانشناختی، روی ذهن و روح مشتریان خود تاثیر بگذارید تا آن ها را برای مدت زمانی که در کافه هستند، جذب نمایید.
در این خصوص می توان در انتخاب پالت های رنگی و نوع نورپردازی استفاده شده در طراحی داخلی کافی شاپ مورد نظر، از روانشناسی رنگ و نور نیز بهره بگیرید.
نوع چیدمان وسایل، میزها و وسایل مورد استفاده در کافه، اکسسوری هایی که به صورت هماهنگ با فضا به کار می برید و تمام این موارد می تواند از لحاظ روانشناسی روی جلب نظر مشتریان، القای حس آرامش و انرژی مثبت در آن ها و حتی تشدید اشتهای آن ها تاثیر داشته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز دکوراسیون داخلی می باشد .