10 ایده مفید برای نوسازی دکوراسیون منزل

  • نوسازی دکوراسیون منزل

10 ایده مفید برای نوسازی دکوراسیون منزل

اگر به تازگی خانه خود را عوض کرده اید و یا تعطیلات زیادی در پیش هست، فرصت دارید تا برخی از ایده هایی که قبلاً برای نوسازی و تغییر دکوراسیون منزل در سر داشته اید اکنون عملی کنید.
از پروژه های کوچک مثل نصب دیوارپوش یا کاغذ یواری، رنگ زدن دلخواه اتاق ها تا کارهای سنگین تری از قبیل نوسازی حمام و آشپزخانه و کارهای سبک و سنگین دیگری را می توان برای تغییر دکوراسیون منزل و نوسازی آن انجام دهید.
اگر فرصتتان زیاد است ولی نمی دانید برای نوسازی منزل خود چه کارهایی باید بکنید.
ما با تجربه زیادی که در این حوزه داریم به شما چندین کار معرفی می کنیم تا منزل شما رنگ و بوی تازه ای بگیرد.

نوسازی دکوراسیون منزل
نوسازی دکوراسیون منزل

نصب پرده جدید

پرده ها به راحتی می توانند باعث ایجاد نشاط، جذابیت در اتاق ها شوند. به هیچ عنوان نقش پرده در طراحی دکوراسیون خانه را نمی توان نادیده گرفت.
شما می توانید با انتخاب مدل های متنوع پرده در اتاق های منزل خود متناسب با سلیقه ای که دارید تغییر چشمگیری را در منزل خود حس کنید.
اگر به دنبال متعادل سازی فضای گرفته و تاریک خانه خود هستید نصب پرده روشن گزینه مناسبی برای این کار است. شما با نصب پرده می توانید تغییر چشمگیری در فضای داخلی خانه خود ایجاد کنید.
در صورتی که مدت زمان زیادی از نصب پرده های خانه تان می گذرد و پرده های اتاق ها دیگر رنگ و روی روز های اول را ندارند توصیه می کنیم پرده جدید نصب کنید یا اگر زمان زیادی از نصب آنها نمی گذرد بهتر است آنها را بشویید تا تازگی و زیبایی‌شان به اتاق ها زیبایی ببخشد.

رو باشی ها را عوض کنید

شک نکنید عوض کردن رو بالشی های قدیمی با رو بالشی های جدید تاثیر خیلی زیادی بر روی فضای داخلی منزل شما می گذارد.
کاری عوض کردن رو بالشی راحت و بی دردسر است و کمتر از یک ساعت می توانید رو بالشی قدیمی خود را با رو بالشی های جدید عوض کنید و نتیجه شگفت انگیزی که بر دکوراسیون داخلی منزل را مشاهده کنید.
شما می توانید با هزینه یک بودجه ناچیز به حال و هوا و رنگ و روی دکوراسیون منزل خود جان تازه ای بدهید.
فقط قبل از اینکه اقدام به تعویض روبالشی ها کنید حتما به رنگ آنها دقت کنید. برای رو بالشی های جدید رنگی را انتخاب کنید تا با تم و رنگ مبلمان شما سازگار باشد.

نوسازی دکوراسیون منزل
نوسازی دکوراسیون منزل

نو کردن تجهیزات روشنایی

آیا هنوز با همان تجهیزات روشنایی سال ها قبل زندگی می کنید؟
اکنون وقت آن رسیده که برای نو کردن خانه خود و تغییر دکوراسیون داخلی منزلتان تمامی تجهیزات روشنایی اعم از فضای داخلی و بیرونی خانه را مطابق مد روز تغییر بدهید.
برای شروع کار توصیه می کنیم عوض کردن تجهیزات روشنایی را از راهروهای منزل خود شروع کنید و بعد از آن تجهیزات روشنایی آشپزخانه، حال و سالن پذیرایی را تغییر دهید.
در حین کار حتما سیم کشی های چراغ ها را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر نوع خرابی آن ها را تعمیر کنید.
مطمئن باشید عوض کردن تجهیزات روشنایی و نو کردن آنها موجب ایجاد تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی منزل شما می شود.

نصب آیینه

آیینه ها جزء لوازم مقرون و به صرفه ای هستند که می توانند در درکوراسیون داخلی منزل شما تغییر ایجاد کنند.
آیینه ها با تصوری که در بیننده ایجاد می کنند می توانند یک قسمت از فضای داخلی خانه را بزرگتر از اندازه واقعی آن نشان دهند.
همچنین با دریافت و انعکاس نور از نور طبیعی آفتاب، روشنایی منزل شما را چند برابر می کنند. اگر به فکر تغییر دکوراسیون منزل خود افتاده اید نصب آیینه ایده خوبی است.
درصورتی که قبلا در خانه آیینه نصب کرده اید و آن را در محل نامناسبی جای دادید اکنون می توانید برای بزرگتر نشان دادن خانه و انعکاس بیشتر نور، محل جدیدی برای استقرار آن تعیین کنید. اگر در منزل آیینه ندارید می توانید با خرید مدل های متنوع و اندازه های گوناگون نیاز خود را رفع کنید.

نوسازی دکوراسیون منزل
نوسازی دکوراسیون منزل

پرورش گیاهان خانگی

یکی دیگر از ایده های خوب بهبود دکوراسیون داخلی منزل، پرورش گیاهان خانگی است. در صورتی که در واحدهای آپارتمانی زندگی می کنید و فضای بیرونی ندارید و ارتباطتان با محیط بیرون خیلی محدود است پرورش گیاهان خانگی می توانند شما را با طبیعت پیوند دهند و تکمیل کننده زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما شوند و به خانه شما پرستیژ خاصی بدهند.

فواید پرورش گیاهان خانگی

گیاهان نسبت به سایر عناصر دکوراتیو با توجه به فوایدی که دارند باعث ایجاد زیبایی دکوراسیون منزل می شوند.
گیاهان خانگی برای ایجاد محیطی دلپذیر، آرام و سالم مناسب هستند. گیاهان خانگی می توانند ضامن سلامت روحی و عاطفی شما شوند.

نوسازی دکوراسیون منزل
نوسازی دکوراسیون منزل
خریداری و نگهداری گیاهان خانگی

اول از همه اگر در آپارتمان زندگی می کنید و نور کافی ندارید گیاهان مقاوم به نور کم بخرید.
گیاهان را در جایی که نور بیشتری به آنها می رسد قرار دهید.
تنها در صورت نیازه به گیاهان آپارتمانی خود آب بدهید. آب زیاد دادن به گیاهان باعث از بین رفتن آنها می شود و به زودی طراوتشان را از دست می دهند.
در فروشگاه گل و گیاه از فروشنده بخواهید خاک مناسب گیاهان آپارتمانی به شما بدهد تا خیالتان از تغذیه گیاهان راحت باشد.
مطمئن باشید با پرورش گیاهان خانگی در منزل زیبایی دکوراسیون داخلی خانه چند برابر می شود.

تعویض روکش های لحاف

روش کش لحاف اولین چیزی در اتاق خواب است که چشم به سمت آن جذب می شود.
اگر می خواهید توجه و نگاه ها به سمت دیوارها، تابلوهای هنری و سایر اثاثیه های اتاق خواب جلب شود روبالشی های خود را به رنگ های خنثی مثل سفید و روشن تغییر دهید.
اما در صورتی که اتاق خواب شما خیلی ساده و بی آلایش است می توانید از روکش های لحاف طرح دار و رنگارنگ استفاده کنید.
در حین خرید رولحافی حتماً جنس مرغوب آن را انتخاب کنید چرا که جزو کالای خواب شما است و باید مدت زمان زیادی از آنها استفاده کنید.

نوسازی دکوراسیون منزل
نوسازی دکوراسیون منزل

خرید تابلوهای هنری یا عوض کردن جای آنها

یکی از بهترین ایده هایی که همیشه مورد استقبال طرفدارن دکوراسیون داخلی منزل قرار گرفته شده است استفاده و نصب تابلوها و کارهای هنری روی دیوارهای اتاق منزل است.
شما بدون شک با نصب تابوهای هنری در اتاق نشمین و اتاق خواب جلوه ای زیبا و منحصر به فرد به دکوراسیون منزل خود می دهید. یا اگر تابلوهای هنری در منزل خود دارید وقتی که سالیان درازی در یک نقطه نصب شده باشند شما دیگر متوجه زیبایی آنها نخواهید شد.
با تغییر جایگاه تابلوهای هنری و انتقال آنها به دیگر اتاق ها به حیات اتاق و دکوراسیون آن جانی دوباره می دهید. قبل از اینکه این آثار را به محلی جدید انتقال دهید از دیگر اعضای خانواده خود بخواهید به صورت آزمایشی با کمک شما تابلو را روی محل جدید نگه دارند و از خوب بودن محل جدید و جلوه داشتن آن مطمئن شوید.
بعد از آن می توانید آثار هنری را به صورت دائمی در محل جدید نصب کنید و از تغییر آن لذت ببرید.

رنگ کردن اثاثیه های کهنه

یکی دیگر از کارهایی که می تواند به بهبود دکوراسیون داخلی منزل شما کمک کند رنگ کردن اثاثیه هایی است که مدت زمان زیادی به حال خود رها شده اند و رنگ و رخسار خود را از دست داده اند.
به راحتی می توانید با رنگ کردن میزهای آشپزخانه، کمدهای لباسی و بعضی از میزها که قابلیت رنگ شدن را دارند آن ها را مانند روز اول زیبا و شیک کنید.
به جای اینکه هزینه های زیادی را صرف خرید لوازم و اثاثیه های جدید کنید با یک دست رنگ شیک دکوراسیون منزل خود را نو کنید.

نوسازی دکوراسیون منزل
نوسازی دکوراسیون منزل

نصب دیوارپوش

به طور کلی دیوارپوش برای پوشاندن دیوارهای منزل و جلوه دادن به دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر از رنگ و روی رفته دیوارهای اتاق های منزل خود خسته شده اید می توانید به جای رنگ کردن یا تغییرات کلی دیگر از دیوارپوش برای  جذابیت دیوارها استفاده کنید. امروزه به دلیل استقبال زیاد دیوارپوش ها، در شکل و فرم متنوعی دربازار عرضه می شوند و شما می توانید با تم کلی دکوراسیون منزل خود دیوارپوش مدنظرتان را انتخاب کنید.
توصیه می کنیم اگر زیاد اهل تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود هستید از دیوارپوش های قابل برداشت و جابه جایی استفاده کنید.
قطعا با نصب دیوارپوش، شکل دکوراسیون منزلتان تغییر خواهد کرد و شما از این تغییر لذت می برید.

عوض کردن لوازم آشپزخانه

آیا مدت زیادی است که با همین لوازم آشپزخانه زندگی می کنید؟
وقتش رسیده اگر به اندازه کافی بودجه لازم را دارید لوازم و اثاثیه های قدیمی خود را به منظور بهبود دکوراسیون منزل خود با لوازم مد روز و جدید عوض کنید. امروزه بیشتر لوازم آشپزخانه به گونه ای ساخته شده اند که بیش از 10 سال ماندگاری ندارند.
سری به آشپزخانه خود بزنید لوازمی مثل ظروف، اجاق خوراک پزی، ماشین ظرف شویی، یخچال و فریز، قابلمه ها، استندها و .. اگر دیگر کار خودشان را کرده اند با مدل های جدیدشان عوض کنید.
بدون شک با عوض کردن لوازم آشپزخانه دکوراسیون داخلی منزل شما بهبود می یابد و از طرفی حال شما نیز خوب می شود.

نوسازی دکوراسیون منزل

5/5 - (1 امتیاز)
تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز دکوراسیون داخلی می باشد .