نکاتی برای ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

  • ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

نکاتی برای ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

برای دیزاین و چیدمان خانه، ایده ها و قوانین امتحان شده متعددی وجود دارد. در حال حاضر از ترکیبات و متریال های بسیار متفاوتی در طراحی و دکوراسیون داخلی استفاده می شود.
ترکیب متناسب هر یک از این جزئیات با هم می تواند به یک مجموعه بی نظیر ختم شده و فضایی بسیار منحصر به فرد را به وجود بیاورد. همان طور که گفته شد، مجموعه ای از متریال های متفاوت را می توان در ایده های دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار داد. در کنار هم قرار گرفتن و استفاده اصولی از آن ها برای بهینه سازی عملکرد شان در فضای مورد نظر اهمیت زیادی دارد.
منظور از استفاده اصولی این است که برای مثال اگر از چوب در دکوراسیون استفاده می شود، چه نکاتی را باید در خصوص کاربرد آن ها رعایت کرد و در چه زمینه هایی و چه اندازه ای می توان از متریال چوبی در دکوراسیون داخلی خانه بهره برد.

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه
ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین متریال های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی و چیدمان منازل، فلزات هستند که در انواع متفاوتی موجود بوده و مورد استفاده قرار می گیرند.
کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه مزیت های زیادی دارد، اما با این حال نکاتی نیز در خصوص استفاده اصولی از آن باید در نظر گرفته شود.
این نکات در نوع استفاده از آن ها، مکانی که می توان فلزات را به کار برد و ترکیب اصولی آن ها با دیگر متریال باید در نظر گرفته شود.
در این جا با بررسی مزیت های کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه، نکاتی را نیز در خصوص ترکیب و استفاده از آن ها مطرح می کنیم.

مزیت های کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

فلزات متفاوتی در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی خانه می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. فلزاتی از جمله نقره، مس، برنج، استیل و حتی طلا ممکن است در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار بگیرند. کاربرد آن ها مزیت های زیادی دارد.
علاوه بر زیبایی که فلزات در دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند، وجود فلزات مختلف از جمله استیل می تواند موجب افزایش تمیزی، بهداشت و ظرافت فضا شود.
ترکیب و مخلوط شدن اصولی فلزات مختلف و کاربرد آن ها در بخش های متفاوت، می تواند عمق را افزایش داده و چشم ها را به سمت رنگ ها و نور های برجسته تر هدایت کند.
کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خصوصا در فضا هایی که ابعاد کوچکی دارند و نور طبیعی کم تری در آن جا جریان دارد، بسیار مفید خواهد بود. فلزات در کنار آینه ها می توانند روشنایی فضا را دو چندان کرده و موجب شوند تا فضای مورد نظر بزرگ تر از چیزی که در واقعیت است دیده شود. علاوه بر این، جریان نور و انرژی را نیز در فضا افزایش می دهد.

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه
ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

از فلزات در چه بخش هایی و در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

نکته مهم دیگر در خصوص کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی، زمینه هایی است که می توان از آن ها بهره برد.
یکی از موارد مهم در خصوص کاربرد فلزات، استفاده از آن ها به عنوان سطوح مختلف در خانه است.
خصوصا که همان طور که در بخش مزیت های استفاده از فلزات در دکوراسیون داخلی گفته شد، وجود این متریال ها، موجب افزایش بهداشت و تمیزی می شوند.

سطوح فلزی در آشپزخانه

سینک ها و میز کار های آشپزخانه یکی از بخش هایی است که می توان کاربرد فلزات را در آن جا دید.
وجود سطوح فلزی متفاوت در آشپزخانه می تواند تلفیقی از سبک دکوراسیون صنعتی با مدرن را به همراه داشته باشد و جذابیت زیادی را به فضا ببخشد.

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه
ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

قفسه ها و جدا کننده هایی از جنس فلزات

بخش دیگری که می توان کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه را در آن جا دنبال کرد، وجود قفسه ها و جدا کننده هایی از جنس فلزات مختلف است که جذابیت بسیار زیادی دارند.
خصوصا زمانی که با توجه به اصول کاربرد و توزیع فلزات در دکوراسیون، این قفسه ها دیزاین شوند.

اکسسوری هایی از جنس فلزات

میز ها و عسلی ها، دسته ها و پایه های فلزی مبلمان ها، لوستر ها و چراغ های فلزی، گلدان های فلزی نقره ای یا استیل، ظروف مسی تزئینی، شمعدانی هایی که از جنس نقره، روکش طلا یا برنج هستند و سایر اکسسوری هایی که از فلزات مختلف در ساخت آن استفاده شده است، زمینه های متعدد کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه را نشان می دهد.

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه
ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

آیا می توان از ترکیب فلزات با هم در دکوراسیون داخلی استفاده کرد؟

علاوه بر این که فلزات را برای استفاده در دکوراسیون داخلی با دیگر متریال ها از جمله چوب می توان ترکیب کرد تا به جزئیاتی زیبا و کاربردی دست یافت، گاهی اوقات از ترکیب فلزات مختلف با هم نیز برای دستیابی به یک بخش منحصر به فرد و کاربردی در دکوراسیون استفاده می شود.
اما نکته ای که در این میان وجود دارد، توجه به نکاتی در خصوص نحوه درست ترکیب آن ها با هم و استفاده اصولی از فلزات در دکوراسیون داخلی است.
به این ترتیب با توجه به این نکات که در ادامه به بخشی از آن ها اشاره می کنیم، می توان از کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه بهره برد.

مخلوط کردن فلزات در دکور باید بر اساس پالت رنگی فضا انجام شود

زمانی که می خواهید از ترکیب فلزات مختلف مانند نقره و طلا یا برنج برای دکوراسیون بخشی از خانه استفاده کنید، باید تم رنگی فضای مورد نظر را در نظر بگیرید و متناسب با آن این نسبت را به کار بگیرید.
برای مثال، بسته به این که رنگ های گرم بیش تری در فضای مورد نظر وجود دارد یا تم سرد و خنثی بر دکوراسیون حاکم است، ترکیب فلزات مورد استفاده نیز متفاوت خواهد بود.
اگر رنگ های غالب اتاق مورد نظر بیش تر رنگ های گرمی چون زرد و قرمز و نارنجی باشد، ترکیب فلزات طلایی به عنوان فلز غالب و نقره ای رنگ به عنوان فلز مکمل و برجسته کننده دکوراسیون، گزینه مناسبی خواهد بود.
در خصوص کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه و ترکیب آن ها، اگر پالت رنگی فضای مورد نظر بیش تر از رنگ های سیاه و سفید و خنثی تشکیل شده باشد، می توان به صورت آزادانه از مخلوط فلزات مختلف با هم در دکور خانه استفاده کرد.
نکته مهم توجه به پالت رنگی کل فضا و سپس استفاده از فلزات در دکوراسیون داخلی خانه است.

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه
ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

به ترکیب فلزات گرم و سرد در کنار هم توجه کنید

در این میان برای کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه، باید یک ترکیب متوازن از فلزات سرد با گرم را انتخاب کرد. برای مثال نقره یک فلز خنثی و سرد است و در کنار آن مس یا طلا از جمله فلزاتی با رنگ گرم هستند.
برای ایجاد توازن مورد نیاز در کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه، برای نمونه می توان از فلزات طلایی رنگ و نقره ای رنگ استفاده کرد.
اما برای ترکیب این دو، نکته کلیدی این است که یک رنگ را به عنوان فلز اصلی و متناسب با پالت رنگی فضا انتخاب کرده و دیگری را نیز به عنوان فلز مکمل به کار ببرید. این نکته در خصوص ترکیب تمام فلزاتی که در دکوراسیون داخلی می توان از آن ها استفاده کرد، صدق می کند.
برای مثال اگر در آشپزخانه خود از سطوح یا کابینت های فلزی و استیل ضد زنگ استفاده می کنید، می توانید از دسته های برنجی به عنوان یک مکمل گرم نیز بهره ببرید.
از طرفی اگر برای اتاق خواب مورد نظر خود می خواهید از فلزات نیز در دکوراسیون استفاده نمایید، ابتدا پالت رنگی غالب اتاق را بررسی کنید و بر این اساس از ترکیب این فلزات در دکوراسیون استفاده نمایید.

یک فلز را به عنوان فلز غالب دکوراسیون خود در نظر بگیرید

در هر زمینه ای، وجود تعادل در دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.
حتی اگر از فلزات در دکوراسیون خود استفاده می کنید نیز باید تعادل را حفظ کنید.
یکی از راه های حفظ این تعادل، استفاده از یک فلز غالب در دکوراسیون داخلی خانه است.
برای مثال اگر در آشپزخانه خود از استیل استفاده بیش تری کرده اید، بهتر است در دیگر بخش ها نیز فلز غالب همان استیل باشد.
برای مثال پایه های میز، مبلمان ها یا نرده ها بهتر است از جنس استیل باشند. در کنار آن نیز می توانید از اکسسوری های برنجی یا چدنی برای تکمیل آن کمک بگیرید. این امر باعث می شود که میزان تعادل در دکوراسیون شما افزایش یافته و حفظ شود.

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه
ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

بهتر است حداقل دو تا سه فلز مختلف را ترکیب کنید

نکته مهم دیگر در خصوص کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه، مخلوط کردن بیش از دو فلز با هم است.
بهتر است از ترکیب دو تا سه فلز مختلف در فضای مورد نظر استفاده کنید تا عملکرد بهتری را در خصوص استفاده از فلزات در دکوراسیون داخلی خود شاهد باشید.
باز هم کاربرد متوازن آن ها در فضا اهمیت زیادی دارد.
یک فلز غالب و دو فلز دیگر نیز به صورت مکمل و برجسته کننده دکوراسیون باشند. حتی می توان با استفاده از روکش های مختلف فلزات، از سایه های متفاوت آن ها نیز بهره برد.

از آینه ها برای انعکاس بهتر عملکرد فلزات در دکور خانه کمک بگیرید

برای این که بتوانید نمای فلزی مورد نظر خود را در تمام فضای اتاق گسترش دهید، از آینه ها برای منعکس کردن عملکرد فلزات مورد استفاده در دکوراسیون داخلی مورد نظر کمک بگیرید.
وجود این آینه ها کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه را بیش تر منعکس کرده و فضا را باز تر و بزرگ تر نشان می دهد. آینه ها عمق تاثیر دکور های فلزی را افزایش خواهند داد.

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

قطعات فلزی مورد استفاده در خانه را به صورت پراکنده در فضا به کار ببرید

یکی دیگر از نکات مهم در خصوص کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه این است که آن ها را در یک بخش جمع نکنید.
باز هم به منظور حفظ تعادل و برقراری یک توازن ایده آل در فضای مورد نظر، باید جزئیات فلزی به صورت پراکنده در خانه استفاده شود.
قطعات فلزی را به صورت متعادل و در حالت های افقی و عمودی در فضا استفاده کنید.
برای مثال اگر در آشپزخانه یک سینک استیل براق و صیقلی دارید، بهتر است از یک چراغ با پایه استیل از همان رنگ و مدل به عنوان روشنایی در سقف آشپزخانه استفاده نمایید.

از اکسسوری ها و جزئیات فلزی کوچک غافل نشوید

یکی از نکات هوشمندانه در خصوص ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه این است که به جای قطعات و جزئیات بسیار بزرگ، از اکسسوری های بسیار ظریف و کوچک در دکور خانه استفاده نمایید.
این جزئیات فلزی تاثیر بسیار بهتری دارند و دکور را زیبا تر نشان می دهند.
یک مجسمه کوچک فلزی یا گلدان های کوچک نقره ای یا طلایی، تاثیر بسیار خوبی روی چگونه دیده شدن دکوراسیون داخلی خانه خواهند داشت.

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

ترکیب و کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه

سبک دکوراسیون متال برای جذابیت فضای طراحی شده

جالب است بدانیم که کاربرد فلزات در دکوراسیون داخلی خانه را به عنوان سبک طراحی و دکوراسیون متال نیز می شناسند.
این سبک، یک راه بسیار ساده و آسان به منظور افزودن زیبایی و ظرافت به هر فضایی است.
خصوصا برای افزایش جریان انرژی و نور در فضا های کوچک، ایده های مربوط به استفاده از فلزات در دکوراسیون داخلی خانه، می تواند بسیار مثبت واقع شود.
اما همان طور که در نکات اشاره شده در بالا نیز مشاهده کردید، این که چگونه فلزات را در دکوراسیون داخلی به کار بگیرید و ترکیب آن ها با هم چگونه انجام شود، اهمیت بالایی در بهبود عملکرد آن ها در دکور خانه خواهد داشت.
به هیچ عنوان نباید همه چیز بیش از حد خیره کننده یا بیش از حد بی روح باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز دکوراسیون داخلی می باشد .