جداسازی قسمت های مختلف خانه با استفاده از پارتیشن بندی فضا

  • پارتیشن بندی فضا

جداسازی قسمت های مختلف خانه با استفاده از پارتیشن بندی فضا

فارغ از این بحث که در خانه ای بزرگ و دلباز زندگی می کنید یا در یک خانه و آپارتمان نقلی سکونت دارید، همیشه افراد دوست دارند تا فضای بیش تری را در اختیار داشته باشند. قطعا این امر در خانه های کوچک تر و با فضایی محدود تر بیش تر احساس می شود.
از طرفی جدا کردن فضا های مختلف و در اختیار داشتن یک سری فضا های مجزا و اختصاصی شده امری است که افراد زیادی به آن علاقه دارند.
اما همیشه این امر امکان پذیر نیست. دیوار کشی برای جدا کردن فضا ها به دلیل زمان، هزینه و درد سر هایی که دارد همیشه امری قابل اجرا نیست.

پارتیشن بندی فضا
پارتیشن بندی فضا

پارتیشن بندی فضا

با این حال باز هم در طراحی داخلی با استفاده از ایده ها و ابزار های به خصوصی این امر برای ساکنین خانه های کوچک و بزرگ امکان پذیر شده است تا با بهره گیری از یکسری ابزار متمایز کننده فضا ها از هم، مجزا سازی لازم را در فضایی که در اختیار دارند انجام دهند.
این ایده ها هم شامل نوع طراحی و دکوراسیون فضا می شود که موجب تمایز و مجزا شدن فضا ها از لحاظ بصری خواهد شد و هم این که با استفاده از یک سری مجزا کننده های فضا، قسمت های مختلف خانه را از هم جدا می کنند.
پارتیشن بندی فضا می تواند یک ایده بسیار مقرون به صرفه و کاربردی برای مجزا کردن بخش های متفاوت یک خانه از هم باشد.
در ادامه به بررسی مزیت های پارتیشن بندی فضا می پردازیم و ایده هایی را در خصوص استفاده از این پارتیشن ها به نحوی جذاب و کاربردی ارائه می کنیم. پارتیشن های مورد استفاده برای مجزا کردن فضا های خانه بسیار متنوع و متعدد هستند.

پارتیشن بندی فضا چه مزیت هایی دارد؟

برای بررسی و بیان مزیت های استفاده از پارتیشن ها به منظور جدا کردن قسمت های متفاوت یک خانه، باید آن ها را در خانه های کوچک و بزرگ به صورت مجزا بررسی کرد.
در خانه های کوچک قطعا استفاده از جدا کننده های فضای خانه بیش تر به منظور بزرگ تر جلوه دادن فضا ها و افزایش کارایی و استفاده از بخش های متفاوت است.
در حالی که در خانه های بزرگ تر بیش تر برای ایجاد تغییرات دلخواه به صورت بهینه تر و مقرون به صرفه تر از پارتیشن بندی فضا استفاده می شود.

پارتیشن بندی فضا
پارتیشن بندی فضا

مزیت استفاده از پارتیشن بندی فضا در خانه های کوچک چیست؟

در خانه های کوچک و سوییت ها، معمولا فضا ها به صورت کامل از هم جدا نشده اند و مرز به خصوصی برای جدا کردن آن ها وجود ندارد.
همین امر امکان تفکیک درست فضا و شخصی سازی قسمت های مختلف را نمی دهد.
برای مثال زمانی که یک فرد در حال کار در آشپزخانه است و در اتاق نشمین مهمان دارد، قطعا از این همه تداخل فضا هیچ کدام از طرفین راحت نیستند. حال این تداخل فضا ها در یک خانه کوچک، شامل قسمت های متفاوت خانه می شود.
علاوه بر این، در خانه های کوچک فضا های بسیار محدودی در دسترس افراد است.
به این ترتیب نیاز به پارتیشن بندی فضا با استفاده از وسایل و راهکار های متفاوت برای افزایش فضا های در دسترس و بزرگ تر جلوه دادن خانه یک ضرورت است. با کمک این پارتیشن های کاربردی می توان فضا های بیش تری را برای ذخیره سازی در اختیار داشت.

مزیت استفاده از جدا کننده های فضا در خانه های بزرگ چیست؟

این امر تنها به خانه های کوچک محدود نمی شود. گاهی اوقات حتی با وجودی که خانه بزرگ است و فضایی کافی را در اختیار ساکنین قرار می دهد، به دلیل ایده های اولیه ای که در ساخت وجود داشته، تفکیک درستی در فضا ها صورت نگرفته است.
در نتیجه افراد می خواهند قسمت های شخصی بیش تری داشته باشند و بخش های متفاوت خانه را با کمک جدا کننده های فضا، از هم متمایز کنند.
به این ترتیب در خانه های بزرگ تر نیز از پارتیشن بندی فضا برای تفکیک قسمت های مختلف استفاده می شود. از طرفی نیز برای دیزاین و چیدمانی زیبا تر و در عین حال راحت تر و کم هزینه تر، از این پارتیشن ها در خانه های بزرگ استفاده می شود.

پارتیشن بندی فضا
پارتیشن بندی فضا
ایجاد حریم های شخصی و افزایش فضاهای ذخیره سازی با پارتیشن بندی

در نتیجه به صورت کلی می توان مزیت استفاده از این پارتیشن ها را در تقسیم بندی بهینه تر فضا ها، ایجاد تغییراتی سریع و راحت تر، ایجاد حریم های شخصی، افزایش فضا های ذخیره سازی و مواردی از این قبیل در نظر گرفت.
در ادامه برخی از ایده های برتر در خصوص استفاده از جدا کننده های متفاوت را بررسی خواهیم کرد.

از قفسه های کتاب به عنوان پارتیشن های دکوراتیو استفاده کنید

کتابخانه ها یکی از بهترین ایده ها برای تفکیک فضا ها به صورت کاربردی و زیبا از هم هستند.
استفاده از آن ها بسیار راحت است و نیازی به دردسر های معمول ندارد. از قفسه های کتاب زیبا و کاربردی می توان برای تفکیک بهینه یک فضا استفاده کرد.
چه در یک خانه بزرگ باشید چه خانه ای کوچک داشته باشید، می توانید با قرار دادن یک قفسه کتاب به صورت یک جدا کننده، کار پارتیشن بندی فضا را به صورت کاملا کاربردی و شیک انجام دهید و به این ترتیب برای مثال یک سالن را به دو قسمت مجزا تبدیل کنید.
علاوه بر این می توانید از این قفسه به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی استفاده کرده و با جزئیاتی زیبا و متناسب با فضا آن را چیدمان کنید.

پارتیشن بندی فضا
پارتیشن بندی فضا
پارتیشن قفسه بندی شده

به این ترتیب با قرار دادن یک پارتیشن قفسه بندی شده در وسط یک سالن کوچک، دو قسمت مجزا و تفکیک شده خواهید داشت که می توان یک بخش را برای استراحت و ریلکس شدن اختصاص داد و بخش دیگر را به عنوان قسمتی برای پذیرایی از مهمان خود اختصاص دهید.
همین کار را می توان در دیگر قسمت ها اعم از اتاق خواب با دیگر بخش ها نیز انجام داد.

می توانید از گیاهان به عنوان مجزا کننده فضا ها استفاده کنید

گیاهان و استفاده از آن ها در هر فضایی می تواند بهترین اثر را بر جای بگذارد. آن ها همیشه موجب زیبایی، تازگی، القای حس آرامش و شادی هستند.
حال در کنار این مزیت ها، می توان قابلیت تفکیک زیبای فضا ها از هم را نیز به قابلیت های آن ها افزود.
یکی دیگر از راهکار ها و ایده های پارتیشن بندی فضا، استفاده از دیواری است که به واسطه چیدمان گیاهان و گلدان های گل ایجاد شده است.
اگر می خواهید یک اتاق را به دو بخش کاربردی و مجزا تفکیک کنید، می توانید از گیاهان استفاده کنید. استفاده از آن ها راحت، زیبا، مقرون به صرفه و در راستای چیدمان شیک و منحصر به فرد خانه است.

پارتیشن بندی فضا
پارتیشن بندی فضا
پارتیشن بندی فضا با گیاهان

از همه مهم تر این که خود گیاه و دیزاین و دکور خانه با کمک آن ها موجب بزرگ تر دیده شدن یک فضا و روشن تر و دلباز تر شدن آن خواهد شد.
در نتیجه خصوصا اگر در خانه هایی کوچک ساکن هستید، استفاده از گیاهان به منظور پارتیشن بندی فضا یک ایده بسیار عالی خواهد بود.
برای چیدمان هر چه بهتر این گیاهان به عنوان جدا کننده های یک فضا می توان از قفسه های شلف های چوبی نیز استفاده کرد و گل ها و گیاهان را روی آن ها قرار داد. به این ترتیب می توان برای تفکیک فضا و ایجاد یک فضای شخصی سازی شده از این ایده بهره برد.

استفاده از پرده ها برای تفکیک فضا ها

پرده های پارچه ای نیز می توانند برای تفکیک و جدا کردن فضا ها به کار شما بیایند. می توانید با استفاده از یک پرده ساده و زیبا، فضا های مورد استفاده خود را از هم جدا کرده و به این ترتیب از پرده ها برای پارتیشن بندی فضا ها خصوصا در اتاق خواب استفاده کنید.
در سرویس های بهداشتی و حمام نیز می توان از پرده های ضد آب برای جدا کردن و تفکیک این مکان استفاده کرد.
خصوصا در خانه های کوچک که سرویس بهداشتی و حمام یک فضای یک دست و تفکیک نشده دارد. به این ترتیب بخش های مورد استفاده را از هم جدا کرده تا کارایی آن ها افزایش یابد.

پارتیشن بندی فضا
پارتیشن بندی فضا

استفاده از پارتیشن های تاشو و متحرک برای تفکیک فضا ها

این پارتیشن های زیبا و تاشو یکی از بهترین و ایده آل ترین راهکار ها برای تفکیک فضا های در دسترس است. آن ها بسیار مقرون به صرفه، زیبا و از همه مهم تر قابل جا به جایی و تغییر حالت هستند.
این مشخصه که می توان در هر زمان و به راحتی آن ها را جا به جا کرد و تغییر دکور داد، باعث افزایش کارایی و استفاده از آن ها می شود.
این پارتیشن ها مدل ها، طرح ها و رنگ های متنوعی دارند و در سایز های دلخواه و متناسب با فضای مورد نظر در دسترس هستند.
می توانید متناسب با رنگ و دکور فضای خانه خود، یکی از این جدا کننده ها را به منظور پارتیشن بندی فضا تهیه و استفاده کنید.

کاربرد پارتیشن های تاشو و متحرک

می توان از این پارتیشن ها در اتاق خواب، سالن یا هر قسمت دیگری که نیاز به تفکیک و جدا کردن آن ها دارید، استفاده کنید.
خصوصا در سوییت هایی که فضای خصوصی را در اختیار ساکنین قرار نمی دهد، استفاده از این پارتیشن های کاربردی یکی از بهترین ایده ها برای تفکیک فضا ها و افزایش فضای ذخیره سازی است.
آن ها می توانند به یک فضا نظم لازم را ببخشند و کارایی آن جا را افزایش دهد.

پارتیشن بندی فضا
پارتیشن بندی فضا

از پارتیشن های چوبی استفاده کنید

یکی از انواع وسایلی که به عنوان جدا کننده فضا ها می توان از آن استفاده کرد، دیوار هایی است که با استفاده از الیاف چوبی ساخته شده اند.
این پارتیشن ها بسیار سبک و زیبا هستند و نصب و استفاده از آن ها نیز بسیار راحت است.
تنها چیزی که باید به آن توجه داشت، استحکام دیواری است که این پارتیشن چوبی را به آن متصل می کنید.
این دیوار های چوبی و زیبا می توانند علاوه بر این که فضای شما را به صورت بهینه ای تفکیک می کنند و یک حریم خصوصی را برای شما ایجاد خواهند کرد، به عنوان بخشی از دکور و طراحی داخلی خانه نیز در نظر گرفته شده و زیبایی و شیکی را به فضای مورد نظر ببخشند.

استفاده از پارتیشن های شیشه ای در سرویس بهداشتی و حمام

این ایده ای است که هم می توان از آن در خانه های بزرگ و هم در خانه های کوچک استفاده کرد.
پارتیشن های شیشه ای می توانند موجب شیک شدن و مدرن شدن دکور و طراحی حمام و سرویس بهداشتی شوند.
آن ها می توانند فضا های حمام را به صورت کارامدی از هم مجزا کرده تا زیبایی و کارایی این فضا چندین برابر شود.
پارتیشن بندی فضا با استفاده این جدا کننده های شیشه ای به نسبت دیگر ایده ها کمی هزینه بر تر است و دردسر های بیش تری دارد.

پارتیشن بندی فضا

پارتیشن بندی فضا

پارتیشن بندی فضا می تواند به افزایش عملکرد بخش های مختلف کمک کند

این موارد تنها بخش محدودی از ایده هایی است که می توان از آن ها برای تفکیک بهینه فضا ها استفاده کرد.
اگر حتی تمایلی به استفاده از پارتیشن ها نیز نداشته باشید، می توان با رعایت یک سری اصول اولیه در طراحی و چیدمان وسایل، پارتیشن بندی فضا را به شکلی ایده آل و عالی انجام داد.
این کار به افزایش کارایی و عملکرد بخش های متفاوت خانه کمک زیادی می کند. علاوه بر این موجب افزایش زیبایی فضا نیز خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز دکوراسیون داخلی می باشد .